Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní hodina 2. UHDE - Zubařovo pokušení 3. PŘIDAL - Pěnkava s Loutnou 4. PTÁČEK - Téma číslo jedna 5. LANDOVSKÝ - Hodinový hoteliér 6. FISCHEROVÁ - Zapřený Albert 7. RUT - Babinský a Palacký 8. MAŠÍNOVÁ - Motýlí smrt 9. DANĚK - Rozhovor v Delfách 10. VEDRAL - Xaver 11. KOHOUT - Válka ve třetím poschodí LITERATURA BOJDA, Tomáš. Herec a režisér v rozhlase. Kapitoly z tvorby Jiřího Horčičky a Josefa Melče. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. CZECH, Jan. O rozhlasové hře: hledání specifiky české rozhlasové inscenace od roku 1945. Praha: Panorama, 1987. JANOUŠEK, Pavel, ed. a ČORNEJ, Petr, ed. Dějiny české literatury 1945-1989. Praha: Academia, 2007-2008. 4 sv. JEŠUTOVÁ, Eva a kol. Od mikrofonu k posluchačům: z osmi desetiletí českého rozhlasu. Praha: Český rozhlas, 2003. LOPATKA, Jan. Estetická problematika vztahu rozhlasu a prózy. 1. [díl], Četba. Praha: Čs. rozhlas, 1964. ŘEZNÍČKOVÁ, Zuzana. Pátrání po neviditelném vrahovi: podoby české rozhlasové detektivky. Olomouc: Univerzita Palackého, 2018. SCHULZOVÁ, Eva. Původní česká rozhlasová hra po roce 1989. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2014. ŠTĚRBOVÁ, Alena. Rozhlasová inscenace: Teoreticky komentované dějiny české rozhlasové produkce. Olomouc: Univerzita Palackého, 1995.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Analytický seminář se bude věnovat původní české rozhlasové dramatice po roce 1989. Zkoumána bude literárně dramatická dramaturgie se zaměřením na významné autory (např. Daniela Fischerová, Jan Vedral, Přemysl Rut, Jelena Mašínová, Antonín Přidal ad.) a stěžejní díla polistopadové původní tvorby, sledována budou rezonující témata a inscenační vývoj moderní české rozhlasové hry, ale i generační výměna uměleckých tvůrců v Českém rozhlase. Seminář bude ukončen závěrečnou mluvenou analýzou v rozsahu 10minut. Předmět má mimo jiné za cíl sloužit jako dramaturgická a analytická příprava ke státní závěrečné zkoušce.
Studující ovládají základní analytické metody a interpretační techniky auditivního díla.
|
Předpoklady
|
PŘEDMĚT NEMÁ PREREKVIZITY
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
aktivní účast na hodinách, poslech zadaných inscenací, jeden ústní referát na vybranou hru.
|
Doporučená literatura
|
|