Předmět: Management kultury 2

« Zpět
Název předmětu Management kultury 2
Kód předmětu KDU/MKM2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bilík Petr, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
V rámci setkávání bude realizováno pět přednášek hostů, kterým vždy bude předcházet přípravný seminář, v němž bude daná osobnost více přiblížena a zasazena do kontextu českého kulturního prostředí. Studenti se rozdělí do skupin, každá z těchto skupin vypracuje prezentaci, kde představí zvoleného hosta před ostatními studenty. Přednáška hosta proběhne s nejméně týdenním časovým odstupem a diskusi s ním (kladení dotazů, moderování diskuse) bude mít na starosti ta skupina, která realizovala přípravnou prezentaci. LS 2019/20 11. 2. - úvodní hodina 18. 2. - přípravná přednáška 25. 2. - Jiří Honzírek 3. 3. - přípravná přednáška 10. 3. - Jan Svatoš 17. 3. - přípravná přednáška 24. 3. - Brit Jensen 7. 4. - přípravná přednáška 14. 4. host 21. 4. - přípravná přednáška 5. 5. - Vít Klusák

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
  • Účast na výuce - 18 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 40 hodin za semestr
Výstupy z učení
Náplní semináře bude realizace projektu REACTOR, jenž zprostředkuje setkání s pěti osobnostmi z divadelního, filmového, rozhlasového či televizního průmyslu. Cílem semináře je přiblížit praktickou stránku organizace kulturních událostí či vedení kulturně zaměřených institucí. 
Student se seznámí se zkušenostmi a požadavky reálné praxe živé kultury v různých oblastech, od ideových, přes dramaturgické, ekonomické až po provozní a komunikační úrovně.
Předpoklady
Žádné podmiňující předměty.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Dotazník

Podmínkou získání zápočtu je přítomnost na přednáškách (povoleny maximálně 2 absence) a participace na přípravě dialogu s hostem a přípravné přednášky.
Doporučená literatura
  • Bačuvčík, R. (2012). Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM.
  • Dvořák, J. (2005). Malý slovník managementu divadla: příručka pro organizátory, producenty, manažery, produkční, studenty a adepty studia divadla, kultury a umění. Praha: Pražská scéna.
  • Johnová, R. (2008). Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. Praha: Grada Publishing.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filmová, divadelní, televizní a rozhlasová studia (2017) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -