| Název předmětu | Edukace a reflexe sovislé pedg. praxe 1 |
|---|---|
| Kód předmětu | KAZ/PRR1@ |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 2 |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 1 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cíle a způsobilosti: Student/ka si osvojí poznatky z náslechové pedagogické praxe, které následně využije ve své souvislé pedagogické praxi na konkrétní střední nebo vyšší odborné škole. Po absolvování předmětu by studenti / studentky měli / měly být schopni / schopny: - definovat náplň pedagogických praxí, - vysvětlit organizaci a formy praxí, - připravit podklady k pedagogické praxi (analýzu ŠVP, s ohledem na zdravotně-preventivní předměty na SŠ nebo VOŠ, kde bude praxe realizována; vypracování protokolů z pozorování na náslechové praxi, navrhnout a vypracovat šest vzorových příprav na vyučovací hodinu atp.) - dát do souvislosti náplň oborové didaktiky a pedagogických praxí, - použít vhodné formuláře k praxím, - vypracovat portfolio z absolvované náslechové pedagogické praxe, - obhájit si výstupy z praxí, - vytvořit sebeevaluační schéma z praxe ? reflektovat (provést autoevaluaci) pedagogickou praxi s ohledem na odborné, didaktické i osobnostní charakteristiky studenta. Hlavní témata předmětu po jednotlivých týdnech výuky: 1. Řízení a organizace pedagogických praxí. 2. Formy pedagogických praxí. 3. Obsah pedagogických praxí. 4. Koordinace průběhu praxí. 5. Hospitace na praxi. 6. Spolupráce se Střediskem pedagogických a odborných praxí (SPOP). 7. Evaluace praxí.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Prezenční forma: aktivní účast na semináři (min. 80 %), příprava a prezentace podkladů na náslechovou pedagogickou praxi, odevzdání a evaluace podkladů a portfolia z pedagogické praxe. Sebereflexe studenta. Samostudium. Kombinovaná forma: účast na konzultaci, příprava a prezentace podkladů na náslechovou pedagogickou praxi, odevzdání a evaluace podkladů a portfolia z pedagogické praxe. Sebereflexe studenta. Samostudium. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství zdravotně-preventivních předmětů pro střední a vyšší odborné školy (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |