Cíle a způsobilosti: Předmět je zaměřen na možnosti využití moderních metod výuky, včetně materiálních didaktických prostředků v oblasti zdravotní tělesné výchovy. Student/ka si tak osvojí nejen poznatky z uvedených disciplín, ale také základní postupy a metody práce využitelné ve výuce zdravotně-preventivních předmětů na středních a vyšších odborných školách. Po absolvování předmětu by studenti / studentky měli / měly být schopni / schopny: - charakterizovat pojetí předmětu zdravotní tělesná výchova, - popsat historii a vznik zdravotní tělesné výchovy u nás a ve světě, - vysvětlit stavbu a funkci podpůrně-pohybového systému, - vyjádřit podstatu řízení systému motoriky, - shrnout hygienické zásady správného sezení, - aplikovat poznatky ve výchovně-vzdělávacím procesu; - definovat a používat nejužívanější výukové metody a formy výuky v tematickém celku zdravotně tělesná výchova a aplikovat je v modelových příkladech výuky, ? využívat materiálně didaktické prostředky pro výuku tematického celku, ? připravit propracovanou metodiku výuky v oblasti zdravotní tělesné výchovy, ve vazbě na předměty zdravotně-preventivního zaměření na středních, případně vyšších zdravotních školách. Klíčová témata: Historie a vznik zdravotní tělesné výchovy u nás, současný stav zdravotní tělesné výchovy a její aplikace ve výchovně-vzdělávacím procesu na základních a středních školách u nás. Stavba a funkce podpůrně-pohybového systému, řízení systému motoriky. Ergonomie školního věku. Hygienické zásady správného sezení.
|