Předmět: Metodický seminář zdravotní tělesné výchovy

« Zpět
Název předmětu Metodický seminář zdravotní tělesné výchovy
Kód předmětu KAZ/PNZT@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hřivnová Michaela, doc. Mgr. Ph.D.
  • Sofková Tereza, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle a způsobilosti: Předmět je zaměřen na možnosti využití moderních metod výuky, včetně materiálních didaktických prostředků v oblasti zdravotní tělesné výchovy. Student/ka si tak osvojí nejen poznatky z uvedených disciplín, ale také základní postupy a metody práce využitelné ve výuce zdravotně-preventivních předmětů na středních a vyšších odborných školách. Po absolvování předmětu by studenti / studentky měli / měly být schopni / schopny: - charakterizovat pojetí předmětu zdravotní tělesná výchova, - popsat historii a vznik zdravotní tělesné výchovy u nás a ve světě, - vysvětlit stavbu a funkci podpůrně-pohybového systému, - vyjádřit podstatu řízení systému motoriky, - shrnout hygienické zásady správného sezení, - aplikovat poznatky ve výchovně-vzdělávacím procesu; - definovat a používat nejužívanější výukové metody a formy výuky v tematickém celku zdravotně tělesná výchova a aplikovat je v modelových příkladech výuky, ? využívat materiálně didaktické prostředky pro výuku tematického celku, ? připravit propracovanou metodiku výuky v oblasti zdravotní tělesné výchovy, ve vazbě na předměty zdravotně-preventivního zaměření na středních, případně vyšších zdravotních školách. Klíčová témata: Historie a vznik zdravotní tělesné výchovy u nás, současný stav zdravotní tělesné výchovy a její aplikace ve výchovně-vzdělávacím procesu na základních a středních školách u nás. Stavba a funkce podpůrně-pohybového systému, řízení systému motoriky. Ergonomie školního věku. Hygienické zásady správného sezení.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Prezenční forma studia: písemná, samostudium ? příprava na zápočet.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství zdravotně-preventivních předmětů pro střední a vyšší odborné školy (NA25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní