Zdraví - definice zdraví, základní pojmy, modely a pojetí zdraví. Determinanty zdraví. Protektivní a rizikové faktory životního stylu, etiopatogeneze. Programy podpory zdraví, program WHO Zdraví 2020, Národní program obnovy a podpory zdraví České republiky. Výchova ke zdraví v kurikulu vzdělávací soustavy v ČR. Program Zdravá škola. Prevence nemoci - primární, sekundární, terciární, všeobecná, indikovaná, selektivní. Ochrana zdraví a zodpovědnost za zdraví, podpora zdraví v EU a ve světě. Systém zdravotní péče, veřejné zdravotnictví. Nemoc - základní pojmy, stadia chování v nemoci, průběh a následky nemoci. Zdravotní gramotnost - definice, historie koncipování obsahu s přesahem do současnosti. Implementace zdravotní gramotnosti do edukačního procesu.
|
-
BLAHUTKOVÁ, M., JONÁŠOVÁ, D. OŠMERA, M. Duševní zdraví a pohyb. Brno: Akademické nakladatelství CERM, s.r.o., Brno, 2015. ISBN 978-80-7204-916-5..
-
BROBECK, E. a kol. Lifestyle advice and lifestyle change: to what degree does lifestyle advice of healthcare professionals reach the population, focusing on gender, age and education?. Scandinavian journal of caring sciences, 2015. 29 (1) pp. 118-125. ISSN 0283-9318..
-
HANUŠOVÁ, J. Krizově intervenční minimum pro pedagogické pracovníky: ochrana zdraví a první pomoc. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-782-3..
-
HAVEL, J., JANÍKOVÁ, M., MUŽÍK, V. MUŽÍKOVÁ, L. Analýza a perspektivy utváření pohybového a výživového režimu žáků na prvním stupni základní školy. Brno: Masarykova univerzita. Tělesná výchova a výchova ke zdraví, 2016. ISBN 978-80-210-8463-6..
-
HOLČÍK, J. Systém péče o zdraví a zdravotní gramotnost: k teoretickým základům cesty ke zdraví. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD, 2010. ISBN 978-80-210-5239-0..
-
HŘIVNOVÁ, M. a kol. Stěžejní aspekty výchovy ke zdraví. Olomouc: UP, 2010. ISBN 978-80-244-2503-0..
-
HŘIVNOVÁ, M., FORÝTKOVÁ, D. Zdravotnické disciplíny. Studijní text pro distanční studium. Olomouc: UP, 2006. ISBN 80-85783-68-1.
-
JANOVSKÁ, K. a kol. Zdravotní gramotnost dětí, mladých dospělých, dospělých, seniorů. Praha: Národní síť podpory zdraví, 2016. ISBN 978-80-270-1271-8..
-
KASTNEROVÁ, M. Poradce zdravého životního stylu. České Budějovice: Nová Forma, 2012. ISBN 978-80-7453-250-4..
-
KICKBUSCH, I., WAIT, S., MAAG, D. Navigating Health: the role of health literacy. The European Mens´ Health Forum. Sep. 2006. Dostupné na www: http://www.emhf.org/resource_images/NavigatingHealth_FINAL.pdf..
-
KOPECKÝ, M., STRNISKOVÁ, D., FEDYN, B., MATEJOVIČOVÁ, B., GEMBALCZYK, B. Úvod do výchovy ke zdraví a zdravému životnímu stylu. Olomouc: UP, 2012. ISBN 978-80-244-3369-1. Studijní opora..
-
KOTULÁN, J. a kol. Zdravotní nauky pro pedagogy. Brno: Masarykova univerzita, 2012. ISBN 978-80-210-5763-0..
-
KREJČÍ, M., ŠULOVÁ, L., ROZUM, F., HAVLÍKOVÁ, D. Výchova ke zdravému životnímu stylu. Učebnice. Plzeň: Fraus, 2011. ISBN 978-80-7238-930-8..
-
KUZNÍKOVÁ, I. Psychosociální aspekty zdraví a nemoci. Ostrava: Ostravská Univerzita, 2013. ISBN 978-80-7464-70-2..
-
LANG, T., HEASMAN, M. Food wars: the global battle for mouths, minds and markets. 2. vyd. New York, 2016. ISBN 978-1-138-80262-9..
-
MACHOVÁ, J., KUBÁTOVÁ, D. a kol. Výchova ke zdraví. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2715-8..
-
MURO, A. What is Health Literacy? Health Literacy Special Collection: Tools and Resources for Helath Literacy Initiatives. 2011. Dostupné na www: http://www.healthliteracy.worlded.org/muro.htm. 42.
-
MZ. ZDRAVÍ 2020. Národní strategie ochrany a podpory zdraví a prevence nemocí: Akční plán č. 12: Rozvoj zdravotní gramotnosti na období 2015?2020. Praha: MZ, 2015, 1-50 Dostupné na www: http://www.mzcr.cz/Admin/ _upload/files/5/ak%C4%8Dn%C3%AD%20pl%C3%A1ny%20-%20p%C5%99%C3%ADlohy/AP%2012%20rozvoj %20zdravotn%C3%AD%20gramotnosti. pdf.
-
ŘEHULKA, E. Zdraví ? učitelé ? škola. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8254-0..
-
SIGMUND, E., SIGMUNDOVÁ, D. Pohybová aktivita pro podporu zdraví dětí a mládeže. Olomouc: UP, 2011. ISBN 978-80-244-2811-6..
-
ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, M., TILINGER, P., HOŠEK, V. Projekty utváření pozitivního postoje dětí k pohybovým aktivitám. Praha: Vysoká škola tělesné výchovy a sportu Palestra, spol. s r.o., 2017. ISBN 978-80-87723-40-1..
-
WHO. Health education: theoretical concepts, effective strategies and core competencies. WHO Library Cataloguing in Publication Data, 2012. ISBN 978-92-9021-829-6. Dostupné na www: http://www.who.int/iris/handle/10665/119953.
-
Zdravotní gramotnost dospělých. Praha: Národní síť podpory zdraví, 2016. Dostupné na www: http://nspz.cz/wordpress/wpcontent/uploads/2016/10/gramotnost_A5_dosp%C4%9Bl%C3%AD.pdf.
-
ZITTLAU, J. Jak se léčit vhodnou stravou. 3. vyd. Brno: CPress, 2017. ISBN 978-80-264-1392-9..
-
ZVÍROTSKÝ, M. Úvod do zdravotní gramotnosti pro pedagogy. Praha: Karlova univerzita, 2010. ISBN 978-80-7290-0..
|