Předmět: Metodický seminář veřejné zdravotnictví

« Zpět
Název předmětu Metodický seminář veřejné zdravotnictví
Kód předmětu KAZ/PNVZ@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Sikorová Lucie, doc. PhDr. Ph.D.
  • Hřivnová Michaela, doc. Mgr. Ph.D.
  • Dobešová Pavla, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle a způsobilosti: Student získává komplexní didaktické kompetence pro tematickou oblast multidisciplinárního oboru ? veřejné zdravotnictví. Ten řeší problémy týkající se zdraví populačních skupin, komunit a společnosti jako takové, čímž se stal nedílnou součástí vzdělávání všech zdravotníků, kteří v jeho rámci blíže poznávají funkci zdravotnického systému, jeho strukturu, řídící procesy, financování atd. Cílem proto bude u studentů ukotvit odbornou/oborovou základnu v oblasti veřejného zdravotnictví a vyprofilovat nutné didakticko-metodické dovednosti pedagoga pro efektivní transformaci obsahu do edukační reality vyššího sekundárního vzdělávání. Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: Teoreticky i didakticky obsáhnout vybrané tematické celky veřejného zdravotnictví, tj. - nastínit problematiku péče a podpory zdraví z pohledu historie a současnosti, - znát základní terminologii, teorie a determinanty zdraví, - vysvětlit zdravotní gramotnost, - orientovat se v podpoře veřejného zdraví stran WHO, EU a její realizace v rámci České republiky, - popsat systém zdravotní péče v České republice, včetně zákonů a principů zdravotního pojištění, - porovnat vývoj zdravotního stavu obyvatel České republiky s jinými zeměmi, - diskutovat mezi sebou o praktických možnostech působení zdravotnického a pedagogického pracovníka v oblasti výchovy ke zdraví, - správně formulovat vzdělávací cíle (kognitivní, afektivní a psychomotorické) pro vybrané tematické celky veřejného zdravotnictví, - posoudit didaktické zásady ve vztahu jejich uplatnění ve výuce vybraných tematických celků veřejného zdravotnictví, - definovat a také používat výukové metody a formy výuky ve vybraném tematickém celku veřejného zdravotnictví a umět je aplikovat v modelových příkladech výuky, - analyzovat vhodné učebnice a další materiály pro výuku vybraných tematických celků veřejného zdravotnictví, - využívat materiálně didaktické prostředky pro výuku vybraných tematických celků veřejného zdravotnictví, - klasifikovat a aplikovat vhodné učební úlohy pro vybrané tematické celky veřejného zdravotnictví, - získat didaktickou kompetenci k realizaci výuky v edukační realitě vyššího sekundárního vzdělávání.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Studijní výsledky budou průběžně ověřovány v rámci seminářů (schopnost propojení teorie a praxe), kde bude vyžadována aktivní účast studenta / studentky, a na závěr pak prostřednictvím kolokvia.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství zdravotně-preventivních předmětů pro střední a vyšší odborné školy (NA25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní