Předmět: Praxe k bakalářské práci

« Zpět
Název předmětu Praxe k bakalářské práci
Kód předmětu KAZ/PBPB@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Cichá Martina, doc. Mgr. Ph.D.
  • Hřivnová Michaela, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Student realizuje praxi ve škole či jiném vzdělávacím zařízení v návaznosti na zvolené téma své bakalářské práce. Tato praxe je směřována na sběr empirického materiálu pro jeho výzkum v rámci bakalářské práce.

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
  • Příprava na zápočet - 40 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 40 hodin za semestr
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - dokončit bakalářskou práci v požadovaném rozsahu a v požadovaném zaměření. Cílem předmětu je provázat bakalářskou práci s relevantními událostmi v prostředí škol a školských zařízení. Vzhledem k vymezení bakalářských prací na oblast vzdělávací teorie a především vzdělávací praxe je cílem předmětu poskytnout možnost terénního sběru empirických dat či možnost ověření praktických výstupů v rámci své bakalářské práce.
Výstupem předmětu je zpracování kompletní bakalářské práce v rozsahu daném platnými normami UP, schválené vedoucím bakalářské práce.
Předpoklady
Mít řádně zapsané zadání bakalářské práce v univerzitním systému. Spolupracovat s vedoucím bakalářské práce, pravidelně konzultovat dílčí kroky realizace bakalářské práce.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta

Pravidelné konzultace s vedoucím bakalářské práce.
Doporučená literatura
  • BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. Brno: MU, 2011..
  • HRABAL, V., PAVELKOVÁ, I. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010..
  • MUSILOVÁ, M. Individuální praxe. Olomouc: Vydavatelství UP, 2004..
  • MUSILOVÁ, M., PODLAHOVÁ, L. Manuál Praxe v edukačním procesu. Olomouc: PdF UP, 2008. Inovováno 2015. [online]. Dostupné na www: http://www.pdf.upol.cz/menu/struktura-pdf/fakultni-ucelova-zarizeni/stredisko-pedagogickych-a-odbornych-praxi/..
  • MUSILOVÁ, M. Případová studie jako součást pedagogické praxe. Olomouc: UP, 2003..
  • PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004..
  • ŠIMONÍK, O. Pedagogická praxe. Brno: MSD, 2005..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní