Název předmětu | Základy první pomoci |
---|---|
Kód předmětu | KAZ/KZPP@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Definice základních pojmů, IZS, význam první pomoci, dodržování bezpečnosti, vyšetření postiženého. Orientace v závažnosti nehody. Neodkladná resuscitace - zajištění průchodnosti DC, KPR u dospělého, dítěte, kojence, novorozence, etické aspekty KPR. Bezvědomí- kvantitativní, kvalitativní poruchy vědomí, mdloba, kolaps, postup při poskytování PP. Šok - druhy šoků, příčiny, příznaky, protišoková opatření, postup při poskytování PP. Krvácení - druhy krvácení, příznaky, postup při poskytování PP. Rány - druhy ran a poranění, postup při poskytování PP. Otravy - otravy potravinami včetně hub, otrava léky, otrava alkoholem, otrava oxidem uhelnatým. Poranění hlavy a mozku - projevy, postup při poskytování PP. Poranění páteře a míchy - mechanismy vzniku poranění, příznaky, postup při poskytování PP. Poranění hrudníku - druhy poranění, příznaky, postup při poskytování PP. Poranění kostí a kloubů - zlomeniny, poranění kloubů Poranění břicha a pánve - druhy poranění, příznaky, postup při poskytování PP., příznaky, postup při poskytování PP Úrazy teplem a chladem - popálení, úpal, úžeh, podchlazení, omrzliny. Poleptání, úraz elektrickým proudem. Náhlé stavy při základních onemocněních - náhlá dušnost, křeče, tetanie, hypo a hyperglykemické stavy, nevolnost, náhlé průjmy, akutní apendicitida.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení |
1. Student bude schopen zorganizovat první pomoc. 2. Student získá teoretické poznatky při poskytování první pomoci. 3. Student se naučí praktickým dovednostem při poskytování první pomoci. |
Předpoklady |
Zvládnutí biologie člověka v rozsahu gymnaziálního studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Didaktický test
Práce s PC, připojeni na internet. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |