Cíle a způsobilosti: Student získává komplexní didaktické kompetence pro tematickou oblast multidisciplinárního oboru ? veřejné zdravotnictví. Ten řeší problémy týkající se zdraví populačních skupin, komunit a společnosti jako takové, čímž se stal nedílnou součástí vzdělávání všech zdravotníků, kteří v jeho rámci blíže poznávají funkci zdravotnického systému, jeho strukturu, řídící procesy, financování atd. Cílem proto bude u studentů ukotvit odbornou/oborovou základnu v oblasti veřejného zdravotnictví a vyprofilovat nutné didakticko-metodické dovednosti pedagoga pro efektivní transformaci obsahu do edukační reality vyššího sekundárního vzdělávání. Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: Teoreticky i didakticky obsáhnout vybrané tematické celky veřejného zdravotnictví, tj. - nastínit problematiku péče a podpory zdraví z pohledu historie a současnosti, - znát základní terminologii, teorie a determinanty zdraví, - vysvětlit zdravotní gramotnost, - orientovat se v podpoře veřejného zdraví stran WHO, EU a její realizace v rámci České republiky, - popsat systém zdravotní péče v České republice, včetně zákonů a principů zdravotního pojištění, - porovnat vývoj zdravotního stavu obyvatel České republiky s jinými zeměmi, - diskutovat mezi sebou o praktických možnostech působení zdravotnického a pedagogického pracovníka v oblasti výchovy ke zdraví, - správně formulovat vzdělávací cíle (kognitivní, afektivní a psychomotorické) pro vybrané tematické celky veřejného zdravotnictví, - posoudit didaktické zásady ve vztahu jejich uplatnění ve výuce vybraných tematických celků veřejného zdravotnictví, - definovat a také používat výukové metody a formy výuky ve vybraném tematickém celku veřejného zdravotnictví a umět je aplikovat v modelových příkladech výuky, - analyzovat vhodné učebnice a další materiály pro výuku vybraných tematických celků veřejného zdravotnictví, - využívat materiálně didaktické prostředky pro výuku vybraných tematických celků veřejného zdravotnictví, - klasifikovat a aplikovat vhodné učební úlohy pro vybrané tematické celky veřejného zdravotnictví, - získat didaktickou kompetenci k realizaci výuky v edukační realitě vyššího sekundárního vzdělávání.
|