|
Vyučující
|
-
Hřivnová Michaela, doc. Mgr. Ph.D.
-
Cichá Martina, doc. Mgr. Ph.D.
-
Dobešová Pavla, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Cíl předmětu: Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky hygieny a epidemiologie a poukázat na těsnou provázanost obou disciplín. Poté je seznámit se základní terminologií, nastínit otázku ochrany veřejného zdraví a poukázat na důležitost hygieny, jejích norem a opatření. Zevrubněji je pozornost věnována oblasti speciální epidemiologie, a to konkrétně procesu šíření nákazy a přehledu infekčních onemocnění, členěných podle nejčastějšího způsobu přenosu etiologického agens. Student v metodickém semináři získává kromě teoretické základny i komplexní didaktické kompetence pro vybrané tematické oblasti hygieny a epidemiologie, jež povedou k efektivní transformaci obsahu do edukační reality vyššího sekundárního vzdělávání. Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: Teoreticky i didakticky obsáhnout vybrané tematické celky hygieny a epidemiologie, tj.: - na podkladě historického kontextu chápat úzké propojení rozvoje obou disciplín, jež se staly základem pro oblast preventivního lékařství, - používat s porozuměním základní terminologii z oblasti hygieny a epidemiologie, - orientovat se v systému orgánů ochrany veřejného zdraví, - popsat základy epidemiologické metody práce, - vysvětlit formy epidemického procesu šíření nákazy a ve spojitosti s tím rovněž popsat základní epidemiologická opatření, - orientovat se v infekčních onemocněních podle nejčastějšího způsobu přenosu nákazy, - znát základní principy imunity člověka a umět poskytnout informace o systému očkování v ČR, - správně formulovat vzdělávací cíle (kognitivní, afektivní a psychomotorické) pro vybrané tematické celky hygieny a epidemiologie, - posoudit didaktické zásady ve vztahu jejich uplatnění ve výuce vybraných tematických celků hygieny a epidemiologie, - definovat a také používat frekventované výukové metody a formy výuky ve vybraném tematickém celku hygieny a epidemiologie a umět je aplikovat v modelových příkladech výuky, - analyzovat vhodné učebnice a další materiály pro výuku vybraných tematických celků hygieny a epidemiologie, - využívat materiálně didaktické prostředky pro výuku vybraných tematických celků hygieny a epidemiologie, - klasifikovat a aplikovat vhodné učební úlohy pro vybrané tematické celky hygieny a epidemiologie, - získat didaktickou kompetenci k realizaci výuky v edukační realitě vyššího sekundárního vzdělávání.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Cíl předmětu: Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky hygieny a epidemiologie a poukázat na těsnou provázanost obou disciplín. Poté je seznámit se základní terminologií, nastínit otázku ochrany veřejného zdraví a poukázat na důležitost hygieny, jejích norem a opatření. Zevrubněji je pozornost věnována oblasti speciální epidemiologie, a to konkrétně procesu šíření nákazy a přehledu infekčních onemocnění, členěných podle nejčastějšího způsobu přenosu etiologického agens. Student v metodickém semináři získává kromě teoretické základny i komplexní didaktické kompetence pro vybrané tematické oblasti hygieny a epidemiologie, jež povedou k efektivní transformaci obsahu do edukační reality vyššího sekundárního vzdělávání. Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: Teoreticky i didakticky obsáhnout vybrané tematické celky hygieny a epidemiologie, tj.: - na podkladě historického kontextu chápat úzké propojení rozvoje obou disciplín, jež se staly základem pro oblast preventivního lékařství, - používat s porozuměním základní terminologii z oblasti hygieny a epidemiologie, - orientovat se v systému orgánů ochrany veřejného zdraví, - popsat základy epidemiologické metody práce, - vysvětlit formy epidemického procesu šíření nákazy a ve spojitosti s tím rovněž popsat základní epidemiologická opatření, - orientovat se v infekčních onemocněních podle nejčastějšího způsobu přenosu nákazy, - znát základní principy imunity člověka a umět poskytnout informace o systému očkování v ČR, - správně formulovat vzdělávací cíle (kognitivní, afektivní a psychomotorické) pro vybrané tematické celky hygieny a epidemiologie, - posoudit didaktické zásady ve vztahu jejich uplatnění ve výuce vybraných tematických celků hygieny a epidemiologie, - definovat a také používat frekventované výukové metody a formy výuky ve vybraném tematickém celku hygieny a epidemiologie a umět je aplikovat v modelových příkladech výuky, - analyzovat vhodné učebnice a další materiály pro výuku vybraných tematických celků hygieny a epidemiologie, - využívat materiálně didaktické prostředky pro výuku vybraných tematických celků hygieny a epidemiologie, - klasifikovat a aplikovat vhodné učební úlohy pro vybrané tematické celky hygieny a epidemiologie, - získat didaktickou kompetenci k realizaci výuky v edukační realitě vyššího sekundárního vzdělávání.
|
|
Doporučená literatura
|
|