Předmět: Edukace a reflexe souviské ped. praxe 2

« Zpět
Název předmětu Edukace a reflexe souviské ped. praxe 2
Kód předmětu KAZ/KNR2@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hřivnová Michaela, doc. Mgr. Ph.D.
  • Chrásková Marie, PaedDr. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle a způsobilosti: Student si osvojí poznatky souvislé pedagogické praxi, které následně využije ve svém profesním působení na SŠ nebo VOŠ. Po absolvování předmětu by studenti / studentky měli / měly být schopni / schopny: - definovat náplň pedagogických praxí, - vysvětlit organizaci a formy praxí, - připravit podklady k pedagogické praxi (analýzu ŠVP, s ohledem na zdravotně-preventivní předměty na SŠ nebo VOŠ, kde bude praxe realizována; vypracování protokolů z pozorování na náslechové praxi, navrhnout a vypracovat šest vzorových příprav na vyučovací hodinu atp.) dát do souvislosti náplň oborové didaktiky a pedagogických praxí, - použít vhodné formuláře k praxím, - vypracovat portfolio z absolvované pedagogické praxe, - obhájit si výstupy z praxí, - vytvořit sebeevaluační schéma z praxe - reflektovat (provést autoevaluaci) pedagogickou praxi s ohledem na odborné, didaktické i osobnostní charakteristiky studenta. Hlavní témata předmětu po jednotlivých týdnech výuky: 1. Řízení a organizace pedagogických praxí. 2. Formy pedagogických praxí. 3. Obsah pedagogických praxí. 4. Koordinace průběhu praxí. 5. Hospitace na praxi. 6. Spolupráce se Střediskem pedagogických a odborných praxí (SPOP). 7. Evaluace praxí.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Prezenční forma: aktivní účast na semináři (min. 80 %), příprava a prezentace podkladů na pedagogickou praxi, odevzdání a evaluace podkladů a portfolia z pedagogické praxe. Sebereflexe studenta. Samostudium. Kombinovaná forma: účast na konzultaci, příprava a prezentace podkladů na pedagogickou praxi, odevzdání a evaluace podkladů a portfolia z pedagogické praxe. Sebereflexe studenta. Samostudium
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství zdravotně-preventivních předmětů pro střední a vyšší odborné školy (NA25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní