Předmět: Qualitative research in non-medical health fields

« Zpět
Název předmětu Qualitative research in non-medical health fields
Kód předmětu KAZ/KNQR@
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Sikorová Lucie, doc. PhDr. Ph.D.
  • Hřivnová Michaela, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Objectives and Competencies: Students will learn about the specific concept of qualitative research studies. After completing the course, students should be able to: - clarify the meaning of qualitative research in non-medical health fields; - characterize theoretical approaches in qualitative research; - specify the principles of qualitative research methodologies; - recapitulate research methods, specifics of data processing and their interpretation; - describe the components of a research project with a qualitative focus in non-medical health fields; - clarify the hierarchy of reliability of scientific evidence of qualitative studies; - analyze the structure and content of a scientific article with the results of qualitative research. Main topics: 1. Application of qualitative research in pedagogy and non-medical health fields. 2. Theoretical approaches in qualitative research. 3. Techniques used in qualitative primary and secondary studies. 4. Specifics of data processing and interpretation in qualitative research. 5. Hierarchy of reliability of scientific evidence of qualitative studies. 6. The structure of a scientific article with the results of qualitative research. Connection with pedagogical practice: Students will discuss topics from pedagogical reality, suitable for qualitative studies.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Attendance form of study: written (credit) + submission of a description of the methodology of the relevant qualitative study. Combined form of study: written (credit) + submission of a description of the methodology of a relevant qualitative study.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství zdravotně-preventivních předmětů pro střední a vyšší odborné školy (NA25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní