Předmět: Metodický seminář reprodukční zdraví a sexuální výchova

« Zpět
Název předmětu Metodický seminář reprodukční zdraví a sexuální výchova
Kód předmětu KAZ/KNMR@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hřivnová Michaela, doc. Mgr. Ph.D.
  • Dobešová Pavla, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle a způsobilosti: Student získává komplexní didaktické kompetence pro tematickou oblast zdravotnické prevence ? reprodukční zdraví a sexuální výchova. Cílem je tak ukotvit odbornou/oborovou základnu v oblasti sexuálně-reprodukčního zdraví u posluchačů a vyprofilovat nutné didakticko-metodické dovednosti pedagoga pro efektivní transformaci obsahu do edukační reality vyššího sekundárního vzdělávání. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - analyzovat a evaluovat RVP SOV s akcentem na ukotvení tématu ?sexuálně-reprodukční zdraví?, - uvést příklady horizontálních i transversálních přesahů tématu ?sexuálně-reprodukční zdraví? k dalším vzdělávacím oblastem/oborům i průřezovým tématům, - analyzovat a evaluovat vybrané ŠVP SOV s akcentem na ukotvení tématu ?sexuálně-reprodukční zdraví?, - shrnout specifika didaktické transformace vzdělávacího obsahu ve vzdělávacím tematickém celku ?sexuálně-reprodukční zdraví?, - správně formulovat vzdělávací cíle (kognitivní, afektivní a psychomotorické) pro tematický celek ?sexuálně-reprodukční zdraví?, - posoudit didaktické zásady ve vztahu jejich uplatnění ve výuce tematického celku ?sexuálně-reprodukční zdraví?, - definovat a používat nejužívanější výukové metody a formy výuky v tematickém celku ?sexuálně-reprodukční zdraví? a aplikovat je v modelových příkladech výuky, - analyzovat vhodné učebnice a další materiály pro výuku v rámci tematického celku ?sexuálně-reprodukční zdraví?, - využívat materiálně didaktické prostředky pro výuku tematického celku ?sexuálně-reprodukční zdraví?, - klasifikovat a aplikovat vhodné učební úlohy pro daný tematický celek, - specifikovat možné způsoby hodnocení výkonů žáka (včetně vzdělávacích výsledků žáka), - zhodnotit požadavky (odborné, didaktické a osobnostní) na učitele tohoto tematického celku, - získat didaktickou kompetenci k realizaci výuky v edukační realitě vyššího sekundárního vzdělávání, - rozšířit odborné portfolio kompetencí v oboru sexuálně-reprodukční zdraví.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Prezenční forma studia: kombinace ústní a písemné formy ověřování dosažených studijních výsledků (zápočet), aktivní účast na seminářích (povinná účast min. 80 %), zpracování seminární práce na zadané téma. Realizace mikrovýstupu ? aktivizační výukové metody. Samostudium - příprava na zápočet. Kombinovaná forma studia: kombinace ústní a písemné formy ověřování dosažených studijních výsledků (zápočet), účast na tutoriálech, studium distančních opor, zpracování seminární práce na zadané téma. Realizace mikrovýstupu ? aktivizační výukové metody. Samostudium - příprava na zápočet.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství zdravotně-preventivních předmětů pro střední a vyšší odborné školy (NA25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní