|
Vyučující
|
-
Chrásková Marie, PaedDr. Mgr. Ph.D.
-
Hřivnová Michaela, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Cíle a způsobilosti: Student/ka si osvojí principy tvorby diplomové kvalifikační práce s ohledem na zpracování její výzkumné části a její následnou obhajobu. Po absolvování předmětu by studenti / studentky měli / měly být schopni / schopny: - specifikovat předpoklady správného zpracování výzkumné části diplomové práce, - objasnit pravidla volby metod pro optimální zpracování diplomové práce, - popsat metody analýzy dat, - vhodně a věcně správně interpretovat získané výsledky při zpracování výzkumné části diplomové práce, - provést komparaci a syntézu získaných dat a výsledků diplomové práce. Hlavní témata předmětu po jednotlivých týdnech výuky: 1. Problematika formulace cílů a hypotéz diplomové práce, resp. výzkumné části diplomové práce. 2. Volba metod diplomové práce. 3. Realizace diplomové práce, její zpracování. 4. Práce s literaturou a dalšími zdroji. Citace literárních a dalších pramenů v diplomové práci. 5. Statistické zpracování výsledků výzkumu v diplomové práci. 6. Práce s výsledky výzkumu. 7. Analýza, syntéza a komparace výsledků diplomové práce. 8. Formální náležitosti při odevzdání diplomové práce. 9. Zásady pro obhajobu diplomové práce. 10. Řešení běžných problémů v souvislosti se zpracováváním diplomové práce. Diskuse se studenty. Propojení na pedagogickou praxi: V rámci zpracování hlavních témat předmětu studenti budou schopni realizovat svoji DP včetně realizace výzkumného šetření na vybraných školách, případně u dalších skupin respondentů.
|
|
Předpoklady
|
Prezenční forma studia: písemný test, samostudium ? příprava na zápočet. Kombinovaná forma studia: písemný test, účast na tutoriálech, studium distančních opor, samostudium ? příprava na zápočet. K zápočtu si studenti připraví: Písemný návrh, jehož součástí bude: 1. Volba metod pro zpracování zvoleného tématu diplomové práce s konkretizace volby pro: kvantitativní/kvalitativní pojetí výzkumu nebo pro pojetí teoreticko-sumarizační či prakticko-metodické. 2. Návrh volby skupin respondentů. 3. Možnosti interpretace výzkumných dat
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
|
Doporučená literatura
|
|