| Název předmětu | Formování digitální zdravotní gramotnosti |
|---|---|
| Kód předmětu | KAZ/KNFD@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 1 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Pojmový aparát gramotností (digitální, počítačová, zdravotní). Determinanty zdraví, životní styl, aktivní přístup ke zdraví, podpora zdraví. Systém zdravotní a sociální péče v konceptu zdravotní gramotnosti. Zapojení digitálních technologií do výuky Výchovy ke zdraví. Digitální technologie v souvislosti s RVP. Aktuální úroveň využívání digitálních technologií a programů podpory zdraví ve školách. Vliv rychlého vývoje a nárůstu využívání digitálních technologií na jedince a na společnost. Podpora kritického myšlení ve shromažďování informací o zdraví prostřednictvím digitálních technologií. Pravidla bezpečnosti práce s digitálními technologiemi, prevence vzniku závislostního chování. Pravidla bezpečného internetu a ochrany soukromí. Možné využívání digitálních technologií k podpoře zdraví na školách.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu Formování digitální zdravotní gramotnosti by studenti měli být schopni: - vysvětlit rozdíly mezi pojmy digitální a počítačová gramotnost, - objasnit pojem zdravotní gramotnost v socio-kulturním kontextu, - shrnou výhody a nevýhody využívání digitálních technologií k výuce podpory zdraví, - s podporou digitálních technologií shromáždit, analyzovat a kriticky vyhodnotit získané informace o zdravotní gramotnosti, - využívat digitální technologie v kontextu výchovy ke zdraví, - přijímat nové podněty v oblasti digitálních technologií a kriticky je posuzovat, - porozumět rychlému vývoji technologií, jejich významu pro osobní rozvoj jedince, - argumentovat o vlivu rozvoje digitální zdravotní gramotnosti na společnost, - využívat digitální technologie k výchově ke zdraví bezpečně a zodpovědně.
Student získá kompetenci v rámci formování a rozvoje jeho digitální gramotnosti v kombinaci s rozvojem digitální zdravotní gramotnosti. Student bude schopen využívat stávající digitální vzdělávací zdroje v edukační praxi Výchovy ke zdraví. Student bude vytvářet vlastní inovativní digitální vzdělávací zdroje pro edukační praxi Výchovy ke zdraví. |
| Předpoklady |
|
Připojení na internet. Schopnost práce s digitálními vzdělávacími zdroji.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Seminární práce
|
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol minor (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |