Název předmětu | Somatologie |
---|---|
Kód předmětu | KAZ/BSO2Q |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení + On-line aktivity |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Přednášky: Úvod, literatura Výstavba lidského organismu Přehled cytologie Úvod do histologie, epitely Epitely Pojiva - tkáň vazivová Pojiva - chrupavka, tkáň kostní Růst a vývoj kostí Svalová tkáň Nervová tkáň Fyziologie nervové buňky Fyziologie nervové buňky Fyziologie svalstva Tělní tekutiny, vnitřní prostředí organismu, homeostáza Cvičení: Úvod, literatura Zevní tvar lidského těla Anatomické názvosloví Anatomické názvosloví Obecná nauka o kostech Spojení kostí Kostra osová Kostra osová Kostra a spoje horní končetiny Kostra a spoje dolní končetiny Lebka - obecný popis, vývoj, neurokranium Lebka - splanchnokranium, dentice Obecná mechanika svalová Svaly hlavy a krku
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
|
Výstupy z učení |
Disciplina seznamuje studenti se stavbou a funkcemi lidského těla. Zahrnuje problematiku histologie, normální anatomie a fyziologie člověka a základů humánní genetiky.
Absolvováním disciplíny získává student základy nezbytné pro další studium. |
Předpoklady |
Znalost biologie člověka na úrovni gymnaziálního učiva.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání (BB17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis se zaměřením na vzdělávání (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis se zaměřením na vzdělávání (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis se zaměřením na vzdělávání (BB17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |