Předmět: Programy a projekty k podpoře zdraví

« Zpět
Název předmětu Programy a projekty k podpoře zdraví
Kód předmětu KAZ/BPZDQ
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Cichá Martina, doc. Mgr. Ph.D.
  • Hřivnová Michaela, doc. Mgr. Ph.D.
  • Sladká ševčíková Jana
Obsah předmětu
Kurikulární dokumenty včetně Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, školní vzdělávací programy. Programy a projekty zaměřené na oblast podpory zdraví a primární prevence. Etapy tvorby projektu podpory zdraví. Analýza školy z hlediska problematiky podpory zdraví. Stanovení cílů, úkolů a prostředků při tvorbě projektu.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Domácí příprava na výuku - 10 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 14 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 30 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - charakterizovat význam tvorby projektů ve výchově ke zdraví, jako nedílné součásti výchovně-vzdělávacího procesu na všech typech škol a školských zařízení, - analyzovat a vyhodnocovat potřeby školy v podmínkách školního vzdělávacího projektu pro podporu zdraví, - popsat jednotlivé etapy pří přípravě projektů: příprava projektu, tvorba vlastního projektu, realizace projektu a hodnocení projektu, - pro potřeby školního vzdělávacího programu budou schopni připravit projekty krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé, - formulovat a konkretizovat cíle a dílčí úkoly projektů pro jednotlivé ročníky a témata v předmětu Výchova ke zdraví, - koordinovat tvorbu projektů v oblasti podpory zdraví na základní škole.
jsou shodné s cíli předmětu
Předpoklady
absolvování předmětu KAZ/BPTZQ

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Seminární práce

Min. 80 % účast na výuce. Každý student zpracuje seminární práci na zadané téma, která bude v rozsahu max. 10 stran formátu A4 a odevzdá v systému LMS Unifor minimálně týden před udělením kolokvia. Kontrola a zhodnocení individuální práce tutorem je nutným předpokladem pro možnost přistoupit ke kolokviu.
Doporučená literatura
  • Kopřiva, P., Mayer, I., Vildová, Z., & Havlínová, M. (2006). Program podpory zdraví ve škole: rukověť projektu Zdravá škola. Praha: Portál.
  • STRNADLOVÁ, A. Tvorba a metodika k podpoře zdraví..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (BB17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (BB17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (BB18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní