Vyučující
|
-
Cichá Martina, doc. Mgr. Ph.D.
-
Hřivnová Michaela, doc. Mgr. Ph.D.
-
Sladká ševčíková Jana
|
Obsah předmětu
|
Kurikulární dokumenty včetně Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, školní vzdělávací programy. Programy a projekty zaměřené na oblast podpory zdraví a primární prevence. Etapy tvorby projektu podpory zdraví. Analýza školy z hlediska problematiky podpory zdraví. Stanovení cílů, úkolů a prostředků při tvorbě projektu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - charakterizovat význam tvorby projektů ve výchově ke zdraví, jako nedílné součásti výchovně-vzdělávacího procesu na všech typech škol a školských zařízení, - analyzovat a vyhodnocovat potřeby školy v podmínkách školního vzdělávacího projektu pro podporu zdraví, - popsat jednotlivé etapy pří přípravě projektů: příprava projektu, tvorba vlastního projektu, realizace projektu a hodnocení projektu, - pro potřeby školního vzdělávacího programu budou schopni připravit projekty krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé, - formulovat a konkretizovat cíle a dílčí úkoly projektů pro jednotlivé ročníky a témata v předmětu Výchova ke zdraví, - koordinovat tvorbu projektů v oblasti podpory zdraví na základní škole.
jsou shodné s cíli předmětu
|
Předpoklady
|
absolvování předmětu KAZ/BPTZQ
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Min. 80 % účast na výuce. Každý student zpracuje seminární práci na zadané téma, která bude v rozsahu max. 10 stran formátu A4 a odevzdá v systému LMS Unifor minimálně týden před udělením kolokvia. Kontrola a zhodnocení individuální práce tutorem je nutným předpokladem pro možnost přistoupit ke kolokviu.
|
Doporučená literatura
|
-
Kopřiva, P., Mayer, I., Vildová, Z., & Havlínová, M. (2006). Program podpory zdraví ve škole: rukověť projektu Zdravá škola. Praha: Portál.
-
STRNADLOVÁ, A. Tvorba a metodika k podpoře zdraví..
|