|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Pádové techniky, přetahy přetlaky, odpory, úpolové hry, o-soto-gari, o-goshi, ipon- seoinage, kesa-gatame, cvičné zápasy- randori.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 4 hodiny za semestr
- Příprava na zápočet
- 4 hodiny za semestr
- Exkurze
- 2 hodiny za semestr
|
|
Výstupy z učení
|
Základní problematika úpolů se zaměřením na osnovy školní TV, orientace v systému úpolů.
Student si osvojil část základních úpolových dovedností a je schopen je prakticky předvést. Po absolvování předmětu student umí: - předvést jednotlivé pádové techniky, - popsat a předvést jednotlivá průpravná cvičení se zaměřením na osnovy školní tělesné výchovy (např. přetahy, úpolové hry), - popsat a předvést vybrané techniky úpolových sportů judo (např. o-soto-gari, o-goshi).
|
|
Předpoklady
|
Nejsou žádné.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
Aktivní účast na cvičeních. Praktická zkouška z vybraných technik a teoretických znalostí.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Huizinga.
-
Bartík, P. (1999). Úpolové cvičenia a hry na 1. stupni základnej školy. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela.
-
Ďurech, M. et al. (2000). Úpoly. Bratislava: Univerzita Komenského.
-
Fojtík, I., & Plajnerová, D. (1990). Úpoly pro 5.-8. ročník základní školy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
-
Reguli, Z. (2002). Aikidó: průvodce pro žáky i učitele. Bratislava: Cad Press.
-
Reguli, Z. (2005). Úpolové sporty. Brno: Masarykova univerzita.
|