|
Vyučující
|
-
Valenta Michal, Mgr.
-
Machová Iva, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Obsahem předmětu je hlubší seznámení s jednotlivými atletickými disciplínami a nácvik disciplín, které nejsou zařazeny v A předmětech (disk, tyč)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
|
|
Výstupy z učení
|
Získání poznatků o vedení, plánování a odlišnostech tréninku mládeže a žen, dále o prostředcích zařazovaných do tréninku jednotlivých atletických disciplín a atletických prostředků vhodných pro kondiční rozvoj v jiných sportovních odvětvích.
Student bude po absolvování tohoto předmětu schopen připravit tréninkový plán pro vybranou skupinu atletických disciplín a diferencovat jej dle věku a pohlaví sportovců.
|
|
Předpoklady
|
Nejsou žádné.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Zpracování seminární práce na zadané téma a absolvování docházky v rozsahu 80%.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Dostál, E. (1985). Didaktika školní atletiky. Praha: UK.
-
Kněnický, K. et al. (1977). Technika lehkoatletických disciplín. Praha: SPN.
-
Kuchen, A. et al. (1987). Teória a didaktika atletiky. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo.
-
Millerová, V. et al. (2002). Běhy na krátké tratě. Praha: Olympia.
-
Prukner, V., & Machová, I. (2011). Didaktika školní atletiky. Olomouc: UP.
-
Ryba, J. et al. (2002). Atletické víceboje. Praha: Olympia.
-
Vacula, J., Dostál, E., & Vomáčka, V. (1983). Abeceda atletického tréninku. Praha: Olympia.
-
Vacula, J. et al. (1982). Trénink atletických disciplín. Praha: SPN.
-
Vindušková, J. et al. (2003). Abeceda atletického trenéra. Praha: Olympia.
-
Zavřel, R., Frömel, K., & Janečka, Z. (1992). Programované učební postupy v atletice. Olomouc: UP.
|