Vyučující
|
-
Břenek Oldřich, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Lekce 6 a 7 učebnice AULA INTERNACIONAL 1 Témata: 6. Día a día - mluvení o každodenním programu a zvycích, vyjádření frekvence a času - přítomný čas některých neprav. sloves, zvratná slovesa, vyjádření sekvence (primero, después atd.), yo también, yo no, yo sí atd. - dny v týdnu, části dne (+ kulturní specifika španělsky mluvících zemí), každodenní aktivity 7. !A comer! - restaurace a bary (+ kulturní specifika), objednávání, vyžádat si informace o jídle, mluvit o stravovacích zvycích - neosobní tvar se, slovesa poner a traer, zájmena přímého předmětu lo, la, los, las - jídla během dne, potraviny, vaření, slovní zásoba ohledně jídel typických v hispanofonním světě Program kurzu může být dle potřeb skupiny vyučujícím upraven nebo rozšířen. Přesná struktura kurzu pro daný semestr bude průběžně k dispozici na platformě Moodle.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Třetí semestr čtyřsemestrového kurzu španělštiny pro studenty s minimální nebo žádnou výchozí znalostí jazyka. Výuka se zaměří na všechny formy komunikace: mluvení, poslech, četbu a psaní, aby byli studenti schopni komunikovat nejen na úrovni všeobecného španělského jazyka, ale mohli se vyjadřovat i k tématům vztahujícím se k jejich hlavnímu studijnímu oboru.
Studenti si prohloubí základní dovednosti týkající se jazykové komunikace na úrovni A1: mluvení, poslech, četba a psaní. V tomto kurzu se mj. naučí mluvit o zvycích, vyjadřovat frekvenci, čas, mluvit o jídle a objednat si ho.
|
Předpoklady
|
Znalost ŠJ na úrovni kurzů Španělština pro začátečníky 1-2 (přibližně Lekce 0-5 učebnice AULA Internacional 1 Nueva edición). Kurz bude veden převážně ve španělštině.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor
- zápis do STAGu a do platformy Moodle na začátku semestru, dostupnost na univerzitním e-mailu - docházka do výuky - max. 2 absence; nepřítomnost studenta není důvodem pro jeho nepřipravenost v následující hodině - disciplina, soustředěnost a aktivní přístup během výuky - pravidelné plnění úkolů (viz požadavky na Moodlu; ten je nutný pravidelně sledovat), připravenost (včetně materiálů požadovaných vyučujícím, např. učebnice - důrazně se doporučuje papírová forma) - všechny náležitosti ke splnění zápočtu dle zadání vyučujícího (průběžné testy a závěrečný test)
|
Doporučená literatura
|
-
Castro, F., Marín, F., Morales R., Rosa, S. Nuevo Ven 1, 2. Fraus/Edelsa, 2004. + Žákovský sešit..
-
Castro Viúdez, F. (2004). Aprende gramática y vocabulario 1.
-
Corpas, J., García, E., Garmendia, A., & Sans Baulenas, N. (2013). Aula internacional: [curso de espa?ol A1]. Barcelona: Difusión.
-
Prokopová, L. (2014). Španělština (nejen) pro samouky. Praha.
|