Vyučující
|
-
Břenek Oldřich, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Lekce 3-5 učebnice AULA INTERNACIONAL 1 Témata: UNIDAD 3: Dónde está Santiago? - popis míst, vyjádření existence a umístění; počasí, geografie, turisticky zajímavá místa - základní použití tvaru HAY, sloveso ESTAR, superlativ, neurčité členy, kvantifikátory mucho/a, tázací zájmena UNIDAD 4: Cuál prefieres? - vyjádření potřeby, nákupy - zeptat se na výrobek a cenu, preference; číslovky od 100, barvy, oblečení, předměty denní potřeby - ukazovací zájmena, slovesa IR a PREFERIR, vazba TENER QUE, tázací zájmena qué a cuál UNIDAD 5: Tus amigos son mis amigos - popis a charakteristika, zájmy, oblíbené věci, mezilidské vztahy; rodina, hudba - sloveso GUSTAR, kvantifikátory muy, bastante, un poco, přivlastňování, rozdíl mezi también a tampoco Program kurzu může být dle potřeb skupiny vyučujícím upraven nebo rozšířen. Přesná struktura kurzu pro daný semestr bude průběžně k dispozici na platformě Moodle.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Druhý semestr čtyřsemestrového kurzu španělštiny pro studenty s minimální nebo žádnou výchozí znalostí jazyka. Výuka se zaměří na všechny formy komunikace: mluvení, poslech, četbu a psaní, aby byli studenti schopni komunikovat nejen na úrovni všeobecného španělského jazyka, ale mohli se vyjadřovat i k tématům vztahujícím se k jejich hlavnímu studijnímu oboru.
Studenti získají základní dovednosti týkající se jazykové komunikace na úrovni A1+: mluvení, poslech, četba a psaní.
|
Předpoklady
|
Znalosti ŠJ na úrovni lekcí 0-2 učebnice AULA INTERNACIONAL 1 (nové vydání).
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor
- zápis do STAGu a do platformy Moodle na začátku semestru, dostupnost na univerzitním e-mailu - docházka do výuky - max. 2 absence; nepřítomnost studenta není důvodem pro jeho nepřipravenost v následující hodině - disciplina, soustředěnost a aktivní přístup během výuky - pravidelné plnění úkolů (viz požadavky na Moodlu; ten je nutný pravidelně sledovat), připravenost (včetně materiálů požadovaných vyučujícím, např. učebnice - důrazně se doporučuje papírová forma) - všechny náležitosti ke splnění zápočtu dle zadání vyučujícího (průběžné testy a závěrečný test)
|
Doporučená literatura
|
-
Castro, F., Marín, F., Morales R., Rosa, S. Nuevo Ven 1, 2. Fraus/Edelsa, 2004. + Žákovský sešit..
-
Corpas, J., et al. (2013). Aula Internacional 1 (nueva edición).
-
Prokopová, L. (2003). Španělština pro samouky. Leda, Praha.
|