Vyučující
|
-
Břenek Oldřich, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Lekce 0 až 2 AULA INTERNACIONAL 1 Témata: 0. En el aula - pozdravení, představení se, základní otázky (věci ve třídě), loučení se - základní pravidla čtení, výslovnosti a přízvuku 1. Nosotros - poznávání spolužáků: otázky na osobní údaje - gramatický rod, slovesné třídy -ar, -er, -ir, slovesa SER, LLAMARSE, TENER - čísla, národnosti, profese, abeceda 2. Quiero aprender espanol - vyjádření záměru, mluvení o tom, co chceme dělat atd. - přít. čas (indikativ), některá použití předložek a, con, de, por, para a porque, členy, podmětná zájmena osobní, příslovce bien, mal, regular atd., sloveso querer (slovesa na -ie) - cizí jazyky, aktivity ve škole, aktivity ve volném čase Program kurzu může být dle potřeb skupiny vyučujícím upraven nebo rozšířen. Přesná struktura kurzu pro daný semestr bude průběžně k dispozici na platformě Moodle.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
První semestr čtyřsemestrového kurzu španělštiny pro studenty s minimální nebo žádnou výchozí znalostí jazyka. Výuka se zaměří na všechny formy komunikace: mluvení, poslech, četbu a psaní, aby byli studenti schopni komunikovat nejen na úrovni všeobecného španělského jazyka, ale mohli se vyjadřovat i k tématům vztahujícím se k jejich hlavnímu studijnímu oboru.
Studenti získají základní dovednosti týkající se jazykové komunikace na úrovni A1: mluvení, poslech, četba a psaní. Budou schopni pozdravit a rozloučit se, představit se, mluvit o sobě, o tom co umí a co dělají. Osvojí si základy čtení, pravopisu a gramatiky.
|
Předpoklady
|
Nulová výchozí znalost nebo tzv. falešní začátečníci (0/A1). Výuka bude postupně vedena zejména ve španělštině.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor
- zápis do STAGu a do platformy Moodle na začátku semestru, dostupnost na univerzitním e-mailu - docházka do výuky - max. 2 absence; nepřítomnost studenta není důvodem pro jeho nepřipravenost v následující hodině - disciplina, soustředěnost a aktivní přístup během výuky - pravidelné plnění úkolů (viz požadavky na Moodlu; ten je nutný pravidelně sledovat), připravenost (včetně materiálů požadovaných vyučujícím, např. učebnice - důrazně se doporučuje papírová forma) - všechny náležitosti ke splnění zápočtu dle zadání vyučujícího (průběžné testy a závěrečný test)
|
Doporučená literatura
|
-
Castro, F., Marín, F., Morales R., Rosa, S. Nuevo Ven 1, 2. Fraus/Edelsa, 2004. + Žákovský sešit..
-
Castro Viúdez, F. (2004). Aprende gramática y vocabulario 1.
-
Corpas, J., García, E., Garmendia, A., & Sans Baulenas, N. (2013). Aula internacional: [curso de espa?ol A1]. Barcelona: Difusión.
-
Prokopová, L. (2014). Španělština (nejen) pro samouky. Praha.
|