Předmět: Španělština mírně pokročilí 2

« Zpět
Název předmětu Španělština mírně pokročilí 2
Kód předmětu KAL/SMP2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Španělština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bazgerová Zuzana, Mgr.
Obsah předmětu
Lekce 3, 4 a 5 učebnice AULA INTERNACIONAL 2 (nueva edición) Témata: Unidad 3: Hogar, dulce hogar - vyjadřování preferencí, popis obydlí, porovnání, popis umístění předmětů v prostoru, popis předmětů - komparativní konstrukce, prostorové a další předložky (sin, con, debajo, encima, delante atd.), přivlastňovací zájmena, použití SER a ESTAR, slovesa GUSTAR, ENCANTAR a PREFERIR - typy obydlí, části domu/bytu, tvary, styl a materiál Unidad 4: Cómo va todo - komunikace v opakujících se situacích (pozvánky, pozdravy atd.), vyjádření žádosti, požádat a dát povolení, dát oddůvodnění - gerundium (ppravidelné i nepravidelné formy), ESTAR+gerundium, podmiňovací způsob - formule pozdravů a loučení, zdvořilostní slovesa poder, importar, ayudar, poner, slovesa dar, dejar a prestar Unidad 5: Guía del ocio - volnočasové aktivity, rozvrhy a časové plány, vyjadřování minulých událostí, vyjadřování záměrů a plánů - předpřítomný čas, ya / todavía no, vazba IR+infinitiv, sloveso QUERER/PENSAR+infinitiv - slovní zásoba týkající se volnočasových aktivit a míst, cestování

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 12 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 22 hodin za semestr
Výstupy z učení
Druhý semestr čtyřsemestrového kurzu španělštiny pro studenty s výchozí znalostí španělštiny na úrovni A1. Výuka se zaměří na všechny formy komunikace: mluvení, poslech, četbu a psaní, aby byli studenti schopni komunikovat nejen na úrovni všeobecného španělského jazyka, ale mohli se vyjadřovat i k tématům vztahujícím se k jejich hlavnímu studijnímu oboru.
Studenti dále rozvíjí základní dovednosti týkající se jazykové komunikace (mluvení, poslech, četba a psaní) až na úroveň A2. Rozumí frázím a běžnější slovní zásobě vztahující se k oblastem, které se ho bezprostředně týkají. Umí číst krátké jednoduché texty a v nich vyhledat konkrétní předvídatelné informace. Orientují se v jednoduchých každodenních materiálech. Dokáží komunikovat v jednoduchých, často se opakujících situacích s předvídatelnou výměnou informací o známých tématech a činnostech.
Předpoklady
Kurz pro studenty, kteří už se španělsky učili a mají znalost jazyka na úrovni A1 (např. na základě učebnic Nuevo Ven 1 nebo Aula internacional 1). Četba, výslovnost, nejzákladnější gramatika (členy, rody, ser-estar-hay, přít. čas a předpřítomný čas) a slovní zásoba studentům nedělá problémy. Výuka bude vedena zejména ve španělštině.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test, Písemný test

- zápis do STAGu a do platformy Moodle na začátku semestru, dostupnost na univerzitním e-mailu - docházka do výuky - max. 2 absence; nepřítomnost studenta není důvodem pro jeho nepřipravenost v následující hodině - disciplina, soustředěnost a aktivní přístup během výuky - pravidelné plnění úkolů (viz požadavky na Moodlu; ten je nutný pravidelně sledovat), připravenost (včetně materiálů požadovaných vyučujícím, např. učebnice - důrazně se doporučuje papírová forma) - všechny náležitosti ke splnění zápočtu dle zadání vyučujícího (např. prezentace, průběžné testy a závěrečný test)
Doporučená literatura
  • Castro, F. - Marín, F. - Reyes Morales. (2003). Nuevo Ven 2, libro del alumno. Madrid.
  • Corpas, J., et al. (2013). Aula Internacional 2 - Libro del alumno (nueva edición).
  • Prokopová, L. (2014). Španělština (nejen) pro samouky. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Praktická nizozemská filologie (2015) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Psychologie (2015) Kategorie: Obory z oblasti psychologie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Archeologie (2015) Kategorie: Obory z oblasti historie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Sociologie (2016) Kategorie: Sociální vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Česká filologie (2015) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Andragogika (2016) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Politologie a evropská studia (2015) Kategorie: Sociální vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Dějiny výtvarných umění (2017) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikologie (2017) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filozofie (2016) Kategorie: Filozofie, teologie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Korejština pro hospodářskou praxi (2015) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní