Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Lekce 3, 4 a 5 učebnice AULA INTERNACIONAL 2 (nueva edición) Témata: Unidad 3: Hogar, dulce hogar - vyjadřování preferencí, popis obydlí, porovnání, popis umístění předmětů v prostoru, popis předmětů - komparativní konstrukce, prostorové a další předložky (sin, con, debajo, encima, delante atd.), přivlastňovací zájmena, použití SER a ESTAR, slovesa GUSTAR, ENCANTAR a PREFERIR - typy obydlí, části domu/bytu, tvary, styl a materiál Unidad 4: Cómo va todo - komunikace v opakujících se situacích (pozvánky, pozdravy atd.), vyjádření žádosti, požádat a dát povolení, dát oddůvodnění - gerundium (ppravidelné i nepravidelné formy), ESTAR+gerundium, podmiňovací způsob - formule pozdravů a loučení, zdvořilostní slovesa poder, importar, ayudar, poner, slovesa dar, dejar a prestar Unidad 5: Guía del ocio - volnočasové aktivity, rozvrhy a časové plány, vyjadřování minulých událostí, vyjadřování záměrů a plánů - předpřítomný čas, ya / todavía no, vazba IR+infinitiv, sloveso QUERER/PENSAR+infinitiv - slovní zásoba týkající se volnočasových aktivit a míst, cestování
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Druhý semestr čtyřsemestrového kurzu španělštiny pro studenty s výchozí znalostí španělštiny na úrovni A1. Výuka se zaměří na všechny formy komunikace: mluvení, poslech, četbu a psaní, aby byli studenti schopni komunikovat nejen na úrovni všeobecného španělského jazyka, ale mohli se vyjadřovat i k tématům vztahujícím se k jejich hlavnímu studijnímu oboru.
Studenti dále rozvíjí základní dovednosti týkající se jazykové komunikace (mluvení, poslech, četba a psaní) až na úroveň A2. Rozumí frázím a běžnější slovní zásobě vztahující se k oblastem, které se ho bezprostředně týkají. Umí číst krátké jednoduché texty a v nich vyhledat konkrétní předvídatelné informace. Orientují se v jednoduchých každodenních materiálech. Dokáží komunikovat v jednoduchých, často se opakujících situacích s předvídatelnou výměnou informací o známých tématech a činnostech.
|
Předpoklady
|
Kurz pro studenty, kteří už se španělsky učili a mají znalost jazyka na úrovni A1 (např. na základě učebnic Nuevo Ven 1 nebo Aula internacional 1). Četba, výslovnost, nejzákladnější gramatika (členy, rody, ser-estar-hay, přít. čas a předpřítomný čas) a slovní zásoba studentům nedělá problémy. Výuka bude vedena zejména ve španělštině.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test, Písemný test
- zápis do STAGu a do platformy Moodle na začátku semestru, dostupnost na univerzitním e-mailu - docházka do výuky - max. 2 absence; nepřítomnost studenta není důvodem pro jeho nepřipravenost v následující hodině - disciplina, soustředěnost a aktivní přístup během výuky - pravidelné plnění úkolů (viz požadavky na Moodlu; ten je nutný pravidelně sledovat), připravenost (včetně materiálů požadovaných vyučujícím, např. učebnice - důrazně se doporučuje papírová forma) - všechny náležitosti ke splnění zápočtu dle zadání vyučujícího (např. prezentace, průběžné testy a závěrečný test)
|
Doporučená literatura
|
-
Castro, F. - Marín, F. - Reyes Morales. (2003). Nuevo Ven 2, libro del alumno. Madrid.
-
Corpas, J., et al. (2013). Aula Internacional 2 - Libro del alumno (nueva edición).
-
Prokopová, L. (2014). Španělština (nejen) pro samouky. Praha.
|