Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Lekce 1 a 2 učebnice AULA INTERNACIONAL 2 (nueva edición) Témata: 1. El espanol y tú - vyjádřit trvání, mluvit o zvycích, doporučit, vyjádřit pocity, uvést důvod a zeptat se na něj - pravidelná a nepravidelná slovesa v přítomnosti, zvratná slovesa, slovesa costar, sentirse, trvání pomocí desde, desde hace, hace... que; profese, slovní zásoba z oblasti výuky jazyka, pocity 2. Una vida de película - vyprávět v minulosti, vyjádřit počátek a trvání děje - minulý čas prostý, vazba empezar + a + infinitiv, ir/irse, časové výrazy, předložky desde, durante a hasta; slovní zásoba z oblasti kinematigrafie a biografie
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
První semestr čtyřsemestrového kurzu španělštiny pro studenty s výchozí znalostí španělštiny na úrovni A1. Výuka se zaměří na všechny formy komunikace: mluvení, poslech, četbu a psaní, aby byli studenti schopni komunikovat nejen na úrovni všeobecného španělského jazyka, ale mohli se vyjadřovat i k tématům vztahujícím se k jejich hlavnímu studijnímu oboru.
Studenti dále rozvíjí základní dovednosti týkající se jazykové komunikace (mluvení, poslech, četba a psaní) až na úroveň A2. Rozumí frázím a běžnější slovní zásobě vztahující se k oblastem, které se ho bezprostředně týkají. Umí číst krátké jednoduché texty a v nich vyhledat konkrétní předvídatelné informace. Orientují se v jednoduchých každodenních materiálech. Dokáží komunikovat v jednoduchých, často se opakujících situacích s předvídatelnou výměnou informací o známých tématech a činnostech.
|
Předpoklady
|
Kurz pro studenty, kteří už se španělsky učili a mají znalost jazyka na úrovni A1 (např. na základě učebnic Nuevo Ven 1 nebo Aula internacional 1). Četba, výslovnost, nejzákladnější gramatika (členy, rody, ser-estar-hay, přít. čas a předpřítomný čas) a slovní zásoba nedělá problémy. Výuka bude vedena zejména ve španělštině.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test, Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Písemný test
- zápis do STAGu a do platformy Moodle na začátku semestru, dostupnost na univerzitním e-mailu - docházka do výuky - max. 2 absence; nepřítomnost studenta není důvodem pro jeho nepřipravenost v následující hodině - disciplina, soustředěnost a aktivní přístup během výuky - pravidelné plnění úkolů (viz požadavky na Moodlu; ten je nutný pravidelně sledovat), připravenost (včetně materiálů požadovaných vyučujícím, např. učebnice - důrazně se doporučuje papírová forma) - všechny náležitosti ke splnění zápočtu dle zadání vyučujícího (např. prezentace, průběžné testy a závěrečný test)
|
Doporučená literatura
|
-
Castro, F. - Marín, F. - Reyes Morales. (2003). Nuevo Ven 2, libro del alumno. Madrid.
-
Corpas, J., et al. (2013). Aula Internacional 2 - Libro del alumno (nueva edición).
-
Prokopová, L. (2014). Španělština (nejen) pro samouky. Praha.
|