Vyučující
|
-
Břenek Oldřich, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Lekce18, 19, 20 (případně 21) L18) Mobil in der Stadt: hovořit o výhodách a nevýhodách dopravních prostředků, vyjmenovat podmínky, co nedělám rád, co dělám stále nebo zřídka. Gramatika: formulace důsledků: deshalb, werden v přítomném čase a v préteritu, pasivum, sloveso lassen. L19: Das finde ich schön. Popis osob a věcí, hovořit o kráse a módě, vyslovit kompliment, hovořit o tom, co nosíme rádi a neradi, co se komu líbí. Porozumění kontaktnímu inzerátu. Gramatika: Adjektiva po neurčitém členu, přivlastňovacím zájmenu a zájmenu kein, adjektiva bez členu, předložky s akusativem (ohne, für). L20: Komm doch mit! Hovořit o aktivitách ve volném čase, co děláme rádi (neradi). Vyjádření mínění. Udílení rad. Čtení a poslech textu o kopané. Gramatika: zájmena zástupná, zájmena a číslovky: man, jemand, niemand, alle, viele, einige, etwas, nichts; zvratná slovesa v akusativu. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ L21: Arbeitssuche. Hovořit o zaměstnání a hledání práce, o pracovních zkušenostech. Vést kontaktní rozhovor po telefonu. Porozumět profesní biografii. Gramatika: Adjektiva po určitém členu, vedlejší věta vztažná (vztažné zájmeno der, die, das//die v nominativu a akusativu). Aktuální akademické texty ke čtení a krátká videa k porozumění slyšenému.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Třetí semestr čtyřsemestrálního kurzu němčiny. Výuka se zaměří na osvojování všech forem kompetencí: mluvení, poslech, četbu a psaní.
Rozvoj receptivních i produktivních jazykových dovedností v oblasti obecné němčiny: mluvení poslech četba psaní Četba akademických textů s porozuměním (B1-2) Výstupní jazyková úroveň celého kurzu A2 Evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Předpoklady
|
Vstupní jazyková úroveň mírně pokročilý A2 Evropského referenčního rámce pro jazyky. Předpokladem účasti v kurzu je tištěná verze učebnice Berliner Platz 2 neu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Didaktický test
Podmínkou účasti v kurzu je zápis do STAGu na začátku semestru. Předpokladem účasti v kurzu je tištěná verze učebnice Berliner Platz 2 neu. Zápočet 1. Docházka do výuky - maximálně 2 absence za semestr. 2. Připravenost na hodinu, vypracování domácích úkolů (Nepřipravenost studenta v důsledku jeho absence v předchozí hodině nebude akceptována. Je-li student nepřipraven, může mu být započítána absence). 3. Úspěšnost ve všech průběžných testech psaných během semestru - každý test je třeba napsat minimálně na 70%. Studenti, kteří tento požadavek nesplní, budou psát souhrnný zápočtový test v zápočtovém týdnu nebo ve zkouškovém období. Jednotlivé průběžné testy je možné si dopsat/opravit do 14 dnů ode dne, kdy se test psal v rámci vyučování (ale nejpozději v zápočtovém týdnu). Do STAGu se na termín zapisují pouze studenti, kteří budou psát zápočtový test! Upozornění: Zápočet je možné získat pouze do konce zkouškového období semestru, v němž kurz probíhal (a to pouze v rámci termínů vypsaných vyučující).
|
Doporučená literatura
|
-
https://moodle.ff.upol.cz/. MOODLE FF UPOL/Centrum jazykového vzdělávání.
-
Lemcke, C., Rohrmann, L., Scherling, T., Kaufmann, S., & Rodi, M. Berliner Platz 2 Neu: Deutsch im Alltag : Lehr- und Arbeitsbuch.
|