Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1 Sociologia e Statistica Temi: Studiare all'estero: si, no, forse, ma, Universita e lavoro Grammatica: Verbi ed espressioni seguiti da di e a, Preposizioni semplici e articolate, Passato prossimo Lessico e testualita: Nomi derivati da verbi in -zione e -mento, Segnali discorsivi, Espressioni per descrivere grafici e dati statistici Lessico quotidiano: studio universitario, mondo del lavoro Lessico specialistico: termini 2 Architettura e Urbanistica Temi: Ricordi d'infanzia di un futuro architetto, Architettura ecosostenibile per un futuro migliore Grammatica: Imperfetto: la forma e l'uso, Imperfetto e passato prossimo, Connettivi temporali: mentre + imperfetto, Pronomi relativi: che, cui, dove Lessico e testualita: Connettivi causali (perché, poiché) e conclusivi (percio, quindi), Le collocazioni, Le nominalizzazioni (nomi derivati da verbi), Aggettivi in -bile, Espressioni per fare la sintesi di un testo informativo Lessico quotidiano: luoghi e attivit? dell'infanzia, abitazioni, citta e ambienti Lessico specialistico: termini ed espressioni di ambito urbanistico e architettonico 3 Scienze agrarie e alimentari e biotecnologie Temi: Noi siamo quello che mangiamo. O no? Agricoltura biologica e OGM Grammatica: Imperativo (tu, noi, voi): la forma e l'uso, La posizione dei pronomi con l'imperativo, Imperativo: la forma di cortesia, Riconoscere la forma passiva (con essere e venire), Si passivante, Pronomi relativi: cui possessivo, Aggettivi seguiti dalla preposizione a. Lessico e testualita: Avverbi di modo in -mente, Sinonimi, Famiglie di parole, Nomi di persona in -tore/trice, Collocazioni (di coltivazione, consumo e prodotto), Connettivi causali (perché, poiché) e conclusivi (percio, quindi, di conseguenza), Espressioni per aprire e chiudere una relazione in pubblico Lessico quotidiano: cibo e abitudini alimentari; vita universitaria Lessico specialistico: termini ed espressioni di ambito scientifico (Scienze agrarie e biotecnologie)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
První semestr čtyřsemestrálního kurzu italštiny pro studenty s výchozí znalostí jazyka A2. Cílem kurzu je prohloubení znalostí obecného italského jazyka studentů na úrovni pre-intermediate, a to ve všech následujících rovinách - mluvení, čtení, poslech, psaní. Prioritou je shrnout důležité jazykové jevy této úrovně a posunout studenty na úroveň vyšší - intermediate B1-B2. Součástí kurzu je i systematické rozvíjení schopnosti komunikace studentů v odborné oblasti jejich studia. Před zápisem do kurzu si studenti mohou ověřit svou jazykovou úroveň ve vstupním, tzv. placement testu (http://placement-test.ff.upol.cz), který mají k dispozici po zápisu ke studiu.
Úroveň znalostí studenta (podle CEFR) B1: Rozumí hlavním bodům jasné spisovné řeči o známých záležitostech, s nimiž se setkává v práci, ve škole, ve volném čase atd. Umí si poradit s většinou situací, které se mohou vyskytnout při cestování v oblasti, kde se mluví daným jazykem. Píše jednoduché souvislé texty o dobře známých tématech nebo o tématech, která ho zajímají. Umí popsat zážitky a události, sny, naděje a ambice a stručně zdůvodnit a vysvětlit své názory a plány.
|
Předpoklady
|
Úroveň znalostí studenta (podle CEFR) A2: student rozumí větám a často používaným výrazům vztahujícím se k oblastem, které se ho bezprostředně týkají (např. velmi základní osobní a rodinné informace, nakupování, místopis, zaměstnání). Může komunikovat při jednoduchých a rutinních úkolech, které vyžadují jednoduchou a přímou výměnu informací o známých a běžných záležitostech. Umí s pomocí jednoduchých výrazů popsat aspekty svého vzdělání, bezprostřední okolí a bezprostřední potřeby.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Písemný test
Docházka do výuky - max. 2 absence. Nepřítomnost studenta není v žádném případě důvodem pro jeho nepřipravenost v následující hodině. Aktivní účast ve výuce. Vypracování domácích úkolů popř. prací k zápočtu. Úspěšné složení zápočtového testu (písemná forma). Všechny náležitosti k zápočtu (včetně písemných prací a testu) student splní nejpozději do konce zkouškového období daného semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Danila Piotti, Giulia de Savorgnani, Elena Carrara. UniversItalia 2.0. Firenze: Alma Edizioni.
-
Jarmila Janešová. Italština pro samouky.
-
La Grassa, M., Delitala, M., & Quercioll, F. (2013). L'italiano all'universitá 2: corso di lingua per studenti stranieri : B1, B2. Roma: Edilingua.
-
Marco Mezzadri, Gaia Pieraccioni. (2020). Italiano plus: Imparare l'italiano per studiare in italiano A2-B1/B2. Bonacci editore.
-
Nocchi, S. (2022). Nuova grammatica pratica della lingua italiana. Alma Edizioni: Firenze.
-
Roberto Tartaglione, Angelica Benincasa. (2015). Grammatica della lingua italiana per stranieri di base. Alma Edizioni Firenze.
|