Název předmětu | Poslechové dovednosti 1 |
---|---|
Kód předmětu | KAJ/LIS1@ |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinný, Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Poslech zaměřený na pochopení hlavních myšlenek - otázky s otevřenou odpovědí (open-ended questions). Poslech zaměřený na porozumění specifickým údajům - otázky s otevřenou odpovědí (open-ended questions). Poslech zaměřený na porozumění přednášce - zaznamenání hlavních bodů, vytváření poznámek (note-taking). Poslech zaměřený na doplňování informací do vět (sentence completion). Poslech zaměřený na doplňování informací do poznámek (note-completion). Poslech zaměřený na seřazování informací (ordering). Poslech zaměřený na přiřazování informací (multiple matching). Poslech zaměřený na identifikaci specifické informace z výběru dvou odpovědí (yes/no, true/false questions). Poslech zaměřený na identifikaci specifické informace z výběru více odpovědí (multiple choice). Náplň kurzu je modifikována podle specifických potřeb skupiny.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická) |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu budou studenti schopni: - rozumět většině nahraného materiálu ve spisovném jazyce, - rozumět hlavním myšlenkám konkrétních i abstraktních témat ve spisovném jazyce, - umět rozpoznat náladu a tón mluvčího, - umět rozpoznat názory a postoje mluvčího, - rozumět delší promluvě a složité argumentaci, pokud je postup signalizován explicitními prostředky, - rozumět jasně uspořádané přednášce a umět si poznamenat důležité body.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Didaktický test
- 80% docházka - aktivní spolupráce v hodinách - úspěšné splnění (tj. dosažení alespoň 70% bodů) dvou testů během semestru |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |