Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Zatloukalová Leslie Joy
-
Nováková Eva, Mgr.
-
Řeřicha Václav, doc. PhDr. CSc.
-
Babická Blanka, Mgr. Ph.D.
-
Szcześniak Konrad, DR HAB
|
Obsah předmětu
|
V druhém semestru je součástí sylabu analýza souvětí souřadných i podřadných, určování druhů vedlejších vět a jejich struktury. Pozornost budeme věnovat větné kondenzaci a jejímu srovnání se správnými českými ekvivalenty. Větné struktury budeme posuzovat také z hlediska funkční větné perspektivy a jejich analýza se zabývá rozložením komunikativního dynamizmu. Studenti se seznámí se zásadami anglické interpunkce a s větami s důrazným slovosledem, které jsou nástrojem pro diverzifikované rozložení tématu a rématu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
V tomto navazujícím kurzu se studenti seznámí se souvětím - podřadným i souřadným, s typy vedlejších vět, větnou kondenzací, elipsou, zdůrazňovacími konstrukcemi, aktuálním větným členěním i správnou interpunkcí. Zvláštní důraz je kladen na typologické rozdíly mezi angličtinou a češtinou.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
písemná zkouška - teoretická a praktická část (sylabus KBSY1 a KBSY2)
|
Doporučená literatura
|
-
Biber,D.; Conrad, S.; Leech,G. (1999). Longman Grammar of Spoken and Written English. Harlow.
-
Dušková, L. (1994). Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha.
-
Greenbaum, S.; Quirk, R. (1990). Student´s Grammar of the English Language. Harlow.
-
Hewings, M. (2005). Advanced Grammar in Use. Cambridge.
-
Chalker, S. (2005). A Student´s English Grammar Workbook. Harlow.
-
Van Valin Jr., R.D. (2001). An Introduction to Syntax. Cambridge.
|