Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Babická Blanka, Mgr. Ph.D.
-
Nevařil Josef, Mgr. Ph.D.
-
Bartsch Veselá Zuzana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do učebního procesu. Projevy specifických poruch učení (SPU) ve výuce anglického jazyka. Reedukační postupy vhodné pro nácvik jazykových prostředků a řečových dovedností ve výuce angličtiny. Různé způsoby úpravy učebních materiálů a vytváření reedukačních cvičení pro speciální potřeby žáků s SPU. Formy výuky v heterogenních třídách. Možnosti diferenciace obtížnosti učebních úloh a textů. Párová a skupinová práce. Vhodné typy aktivit. Různé typy formálního a neformálního zkoušení a testování. Typy testů. Hodnocení jazykových projevů žáků. Hodnocení různých typů jazykových chyb vzhledem k jejich závažnosti a typu zadání. Kritéria hodnocení řečových dovedností. Hodnocení žáků s SPU. Funkce jazykových portfolií.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 7 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu budou studenti umět: - prokázat znalost projevů specifických poruch učení (SPU) ve výuce anglického jazyka, - volit vhodné reedukační postupy a vytvářet vhodné materiály pro žáků se SPU, - využívat výhody párové a skupinové práce ve výuce angličtiny v heterogenních třídách, - charakterizovat vlastnosti dobrého didaktického testu a posoudit kvalitu hotových testů, - vytvářet vlastní didaktické testy a hodnotit výkony žáků.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Zápočtový požadavek - ústní prezentace nebo písemná projektová práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Ivanová, Lenochová. (2009). Learners with Specific Learning Difficulties. Olomouc.
-
Slavík, Jan. (1999). Hodnocení v současné škole. Praha.
-
Ur, P. (1996). A course in language teaching. Practice and theory. 1996.. Cambridge University Press.
-
Weir, Cyril. (1993). Understanding and developing language tests. Hemel Hempstead.
|