Předmět: Didaktika

« Zpět
Název předmětu Didaktika
Kód předmětu KAJ/KDM4Q
Organizační forma výuky Přednáška + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Babická Blanka, Mgr. Ph.D.
  • Nevařil Josef, Mgr. Ph.D.
  • Bartsch Veselá Zuzana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do učebního procesu. Projevy specifických poruch učení (SPU) ve výuce anglického jazyka. Reedukační postupy vhodné pro nácvik jazykových prostředků a řečových dovedností ve výuce angličtiny. Různé způsoby úpravy učebních materiálů a vytváření reedukačních cvičení pro speciální potřeby žáků s SPU. Formy výuky v heterogenních třídách. Možnosti diferenciace obtížnosti učebních úloh a textů. Párová a skupinová práce. Vhodné typy aktivit. Různé typy formálního a neformálního zkoušení a testování. Typy testů. Hodnocení jazykových projevů žáků. Hodnocení různých typů jazykových chyb vzhledem k jejich závažnosti a typu zadání. Kritéria hodnocení řečových dovedností. Hodnocení žáků s SPU. Funkce jazykových portfolií.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 7 hodin za semestr
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu budou studenti umět: - prokázat znalost projevů specifických poruch učení (SPU) ve výuce anglického jazyka, - volit vhodné reedukační postupy a vytvářet vhodné materiály pro žáků se SPU, - využívat výhody párové a skupinové práce ve výuce angličtiny v heterogenních třídách, - charakterizovat vlastnosti dobrého didaktického testu a posoudit kvalitu hotových testů, - vytvářet vlastní didaktické testy a hodnotit výkony žáků.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Seminární práce

Zápočtový požadavek - ústní prezentace nebo písemná projektová práce.
Doporučená literatura
  • Ivanová, Lenochová. (2009). Learners with Specific Learning Difficulties. Olomouc.
  • Slavík, Jan. (1999). Hodnocení v současné škole. Praha.
  • Ur, P. (1996). A course in language teaching. Practice and theory. 1996.. Cambridge University Press.
  • Weir, Cyril. (1993). Understanding and developing language tests. Hemel Hempstead.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr