Předmět: Hodnocení a testování

« Zpět
Název předmětu Hodnocení a testování
Kód předmětu KAJ/DITEQ
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Nevařil Josef, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Konstrukce testu - validita, reliabilita, praktičnost. Různé typy testů a jejich funkce. Vhodnost testů v závislosti na věku a jazykové způsobilosti žáků. Testy jako součást školního vzdělávacího plánu. Komunikativní testování. Testování poslechu s porozuměním. Testování čtení s porozuměním. Testování písemného projevu. Testování mluveného projevu.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
  • Semestrální práce - 16 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 14 hodin za semestr
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu budou studenti umět: - definovat základní pojmy související s hodnocením a testováním žáků, - objasnit principy komunikativního testování, - vysvětlit význam hodnocení a testování pro žáka i pro pracovní činnost učitele, - vyjmenovat a charakterizovat různé typy testů a jejich funkce, - posuzovat didaktickou vhodnost testů vzhledem k cílové populaci žáků, - posuzovat kvalitu (validitu, reliabilitu, praktičnost) testů, které nabízí učebnice, - analyzovat, hodnotit a vytvářet vlastní testy dle zadaných kritérií.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Rozhovor, Seminární práce

1. splnění docházky minimálně na 80% (70% u ISP). 2. V rámci kurzu studenti navrhnou jeden typ testu vycházejícího z určitých stanovených požadavků dle cílové populace studentů. Tento test budou pilotovat, hodnotit a podají písemnou zprávu, kterou obhájí formou závěrečné prezentace testu.
Doporučená literatura
  • ALDERSON, J. C; CLAPHAM, C.; WALL, D. (1995). Language Test Construction and Evaluation.. Cambridge.
  • COUNCIL OF EUROPE . (2001). COUNCIL OF EUROPE Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment.. Cambridge: CUP.
  • IOANNOU-GEORGIOU, S.; PAVLOU, P. (2003). Assessing Young Learners. Oxford: OUP.
  • Kurpius, S. E. R., & Stafford, M. E. (2006). Testing and measurement: a user-friendly guide. Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Weir, C. J. Communicative Language Testing.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základních škol (NA18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základních škol (NA17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základních škol (NA18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -