|
Vyučující
|
-
Vaněk Vladimír, Mgr. Ph.D.
-
Beránková Eliška, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Kurz je rozdělen do tří základních bloků: 1. Teorie online koučování ? seznámení s principy doučování na dálku, model matematického kouče, specifika vedení chatu. 2. Praktický výcvik ? simulace konverzací v roli kouče a žáka, následné koučování v ostrém provozu pod supervizí zkušenějších koučů. 3. Analýza a reflexe ? písemné zprávy po každé službě, závěrečná analýza vedených konverzací a závěrečný ústní rozhovor.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující práce ve skupinách
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je připravit studenty učitelství matematiky na roli online kouče v aplikaci Mattecoach. Absolvent kurzu bude schopen vést online doučování žáků prostřednictvím textového chatu, reagovat na jejich matematické dotazy, poskytovat podporu při učení a reflektovat specifika online komunikace v pedagogickém kontextu.
Student by měl být po absolvování kurzu schopen: ? popsat metody vedení rozhovoru mezi žákem a učitelem v online prostředí, ? reflektovat rozdíly mezi prezenční a distanční formou výuky, ? efektivně používat komunikační software pro koučování, ? budovat vztah s žákem v prostředí online chatu, ? vést více konverzací současně, ? analyzovat proběhlé konverzace s ohledem na principy mentoringu a fáze koučovacího rozhovoru.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
? účast na úvodní informační schůzce a seminářích, ? samostudium zadaných textů, ? aktivní účast na praktických večerech (službách) v aplikaci Mattecoach, ? odevzdání reflexních zpráv, ? účast na závěrečném hodnoticím rozhovoru.
|
|
Doporučená literatura
|
-
učebnice matematiky pro SŠ a ZŠ.
|