Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující práce ve skupinách
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 24 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
|
Známkou, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Závěrečný projekt
Zápočet je studujícím udělen splněním účasti na skupinové prezentaci během semináře. Na úvodní hodině předmětu budou studujícím upřesněny konkrétní požadavky a témata pro zpracování prezentace. Prezentace budou probíhat v rámci seminářů. Odpovědnost za splnění prezentace je týmová. K prezentaci je požadováno písemné shrnutí v rozsahu 5 normostran (1 ns je 1 800 znaků včetně mezer). V rámci písemného shrnutí budou studující vystupovat v roli peer hodnotitelů. Studujícím budou v průběhu semestru zadávány úkoly prostřednictvím Moodle. V případě, že bude do výuky pozván odborník z praxe, je docházka povinná a účast bude jednou z podmínek pro udělení zápočtu. Aktivní zapojení do diskuse na seminářích. Aktuální materiály jsou k dispozici v Moodle od začátku letního semestru, včetně veškerých informací potřebných k získání zápočtu. Kurz je zakončen složením písemné zkoušky. Informace k písemné zkoušce budou sděleny v průběhu semestru. V případě nízkého počtu zapsaných studentů bude forma zkoušky ještě upřesněna. V kurzu není stanovena povinná docházka, ale je doporučena. Povinná účast je vyžadována v termínu vlastní prezentace a v případě účasti odborníka z praxe na výuce.
|
-
Cloke, P. J., Mardsden, T., &Mooney, P. h. (2006). Handbook of rural studies. Sage Publications..
-
Jeřábek, M., Dokoupil, J., Fiedor, D., Krejčová, N., Šimáček, P., Wokoun, R., & Zich, F. (2021). Nové vymezení periferií Česka. Geografie, 126(4), 419?443..
-
Ježek, J. (2020). Adaptační strategie rozvoje venkova. Příklady dobré praxe. Západočeská univerzita v Plzni.
-
Klufová, R. (2015). Demografický vývoj a typologie českého venkova v kontextu prostorových souvislostí. Wolters Kluwer.
-
Majerová, V., & Herová, I. (2009). Český venkov 2008: proměny venkova. Česká zemědělská univerzita, Provozně ekonomická fakulta..
-
Musil, J., & Müller, J. (2008). Vnitřní periferie v České republice jako mechanismus sociální exkluze. Sociologický časopis. 44(2), 321-348. DOI: 10.13060/00380288.2008.44.2.05.
-
Pělucha, M., & kol. (2012). Venkov na prahu 21. století. Praha: Alfa Nakladatelství, s.r.o..
-
Svobodová, H., & Věžník, A. (2014). Úvod do geografie venkova. Katedra geografie, Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity..
-
Vidovićová, L., Kafková, M. P., Hubatková, B., & Batista, L. (2018). Stárnutí na venkově ? podoby aktivního stárnutí a kvalita života v rurálních oblastech. Czech Sociological Review 2023, 59(1): 101-106.
-
Ženka, J., & Pavlík, A. (2021). Podíl zaměstnanosti ve zpracovatelském průmyslu ve venkovských oblastech na úrovni SO ORP v roce 2017 In: Atlas rozvoje venkova. Dostupné z: https://atlasvenkova.osu.cz/mapove-vystupy/.
|