|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do prezentačních dovedností 2. Klíčové aspekty efektivní prezentace 3. Mluvený projev, základy rétoriky, práce s publikem 4. CVIČENÍ: Krátká prezentace (elevator pitch) 5. Obsahové členění prezentace, storytelling 6. Vizuální aspekty prezentace 7. CVIČENÍ: Prezentace na vlastní téma (2 lekce) 8. Reflexe a analýza vybraných příkladů 9. Specifika prezentace bakalářské práce 10. CVIČENÍ: Prezentace ve dvojicích na zadané téma 11. Shrnutí best practise
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující práce ve skupinách
|
|
Výstupy z učení
|
Předmět poskytuje studujícím systematický prostor pro rozvoj a zdokonalení jejich prezentačních dovedností. Úvodní semináře se zaměřují na klíčové aspekty efektivní přípravy prezentace, které následně studující aplikují do tvorby vlastních prezentací. Součástí kurzu je rovněž analytická reflexe a konstruktivní hodnocení prezentací ostatních, což přispívá k rozvoji kritického myšlení a schopnosti poskytovat zpětnou vazbu. Absolventky a absolventi v předmětu také reflektují vlastní prezentační dovednosti a osvojí si nástroje pro jejich další rozvoj. Cíle předmětu: - Seznámit studující s klíčovými principy efektivní prezentace - Umožnit studujícím aplikovat získané znalosti do tvorby vlastních prezentací - Rozvíjet kritické myšlení prostřednictvím analýzy a konstruktivního hodnocení prezentací ostatních studujících - Poskytnout studujícím nástroje pro reflektování vlastních prezentačních dovedností a jejich další rozvoj - Posilovat schopnost formulovat konstruktivní hodnocení a také přijímat rozvojovou zpětnou vazbu
Po úspěšném absolvování kurzu budou studující: 1. rozumět klíčovým prvkům efektivní prezentace, včetně struktury, vizuálního zpracování a projevu. 2. schopni aplikovat získané znalosti do tvorby a realizace vlastní prezentace 3. schopni reflektovat vlastní prezentační dovednosti, identifikovat silné stránky i oblasti pro zlepšení a systematicky pracovat na dalším rozvoji 4. schopni konstruktivně zhodnotit prezentace ostatních a využívat obdrženou zpětnou vazbu pro svůj další rozvoj
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Kurz je realizován s podporou LMS Moodle. 1. Aktivní účast ve výuce, max. 2 absence 2. Příprava a realizace krátké prezentace (elevator pitch) + sebehodnocení 3. Příprava a realizace indiv. prezentace na vlastní téma 4. Vypracování peer hodnocení na jednu z prezentací 5. Příprava a realizace prezentace ve dvojici na zadané téma
|
|
Doporučená literatura
|
-
HOLÍK, Petr; SUCHÁČEK, Petr; PROCHÁZKOVÁ, Ingrid a TESÁK VRTALA, Hana. Když máte co říct: praktický průvodce přípravou prezentací a projevů. Brno: Masarykova univerzita. 2025.
-
M. Hrkal. (2018). Odprezentuj - Průvodce přípravou prezentace. Brno: BIZBOOKS.
-
THEOBALD, Theo. Zlepšete své prezentační dovednosti: jak srozumitelně, inspirativně a sebevědomě prezentovat. Brno: Lingea. 2020.
|