Předmět: Marketingové komunikace

« Zpět
Název předmětu Marketingové komunikace
Kód předmětu KAE/MAK
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Luštická Anna, Mgr.
  • Kosina David, Ing. Ph.D.
  • Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
Obsah předmětu
- Základní pojmy komunikačního procesu - Reklama - Osobní prodej - Podpora prodeje - PR - vztahy s veřejností - Sponzoring - Direct marketing - Komunikační strategie - Nové trendy v marketingových komunikacích

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
  • Semestrální práce - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 26 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 24 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 15 hodin za semestr
Výstupy z učení
Marketingové komunikace je termín pro obor zabývající se komunikací komerčních i nekomerčních sdělení na trhu pomocí marketingových komunikačních prostředků. Cílem předmětu je seznámit studenty s teorií základních forem marketingových komunikací. V průběhu studia budou studenti seznámeni s pojmy jako je reklama, osobní prodej, podpora prodeje, vztahy s veřejností a mnohé další. Kurz je zaměřen na praktické využití všech marketingových nástrojů. Studenti budou v průběhu studia řešit případové studie a aktivně se podílet na vyučování.
Student se po absolvování kurzu orientuje v základních pojmech marketingových komunikací. Je způsobilý pochopit základní operace kreativních oblastí marketingových komunikací, zná nástroje a prostředky používané v marketingových komunikací, stejně tak má základní znalosti pro tvorbu komunikačních strategií.
Předpoklady
Nejsou stanoveny zvláštní předpoklady.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Seminární práce

Podmínky zakončení: docházka (max. 2 omluvené absence), vypracování týmového projektu, aktivní práce v seminářích, reflexivní esej. Studium probíhá s využitím e-learningového prostředí Moodle. Studenti se do Moodle přihlásí podle návodu na www.kae.cz
Doporučená literatura
  • & Bačuvčík, R. (2010). Žena a muž v marketingové komunikaci. Zlín: Verbum.
  • Foret, M. (2003). Marketingová komunikace. Brno: Computer Press.
  • Osvaldová, B., & Halada, J. (2007). Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. Praha: Nakladatelství Libri.
  • PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERGH, J. (2003). Marketingová komunikace. Praha: Grada.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Aplikovaná ekonomická studia (2015) Kategorie: Ekonomie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Ekonomicko-manažerská studia (2019) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní