|
Vyučující
|
-
Kubátová Jaroslava, doc. Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Základní charakteristika řízení lidských zdrojů (s ohledem na rozvoj znalostní ekonomiky, charakteristiky znalostních pracovníků, specifika vedení znalostních pracovníků) Západní kořeny ŘLZ vs. východní tradice v ŘLZ Podniková vize, mise a hodnoty a jejich význam pro ŘLZ. Stanovování vize, mise, hodnot, metody šíření a sdílení; Vytváření a analýza pracovních míst. Práce s integrovaným systémem typových pozic - národní soustava povolání Personální plánování (s ohledem na národní a mezinárodní ekonomický vývoj) Získávání pracovníků, aktuální situace na trhu práce v ČR a ve světě. Výběr pracovníků, základní postupy. Orientace a adaptace přijatých pracovníků - základní přehled. Moderní přístupy k motivaci, job design přístup Hodnocení. Hodnocení práce. Hodnocení pracovníků. Specifika hodnocení znalostních pracovníků.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 26 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je rozvoj dovedností nezbytných pro navázání a udržení úspěšných zaměstnavatelsko-zaměstnaneckých vztahů v současném ekonomickém, společenském a technologickém prostředí. Kurz se zaměřuje na vymezení principů řízení lidských zdrojů. Student musí porozumět systému řízení lidských zdrojů ve smyslu provázanosti jeho jednotlivých oblastí.
Odborné znalosti: Popíše systém řízení lidských zdrojů Uplatňuje jednotlivé součásti systému ŘLZ ve vzájemných souvislostech Odborné dovednosti: Pracuje s misí, vizí a hodnotami firmy jako se základními východisky řízení lidských zdrojů Pracuje efektivně v týmu znalostních pracovníků Řídí a motivuje znalostní pracovníky a dokáže je motivovat Obecné způsobilosti: Uplatňuje rozvinuté soft skills nutné pro týmovou práci Efektivně komunikuje v pracovních situacích
|
|
Předpoklady
|
Orientace v ekonomice a managementu.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Systematické pozorování studenta, Seminární práce
Studující absolvují předmět s využitím LMS Moodle (aktuální materiály budou v Moodle připraveny se začátkem semestru). Plnění úkolů dle zadání v Moodle. Výuka má výkladovou (teoretickou) a aplikační (praktickou) část. Aplikační část navazuje na výkladovou část a je věnována rozboru úkolů, které budou studující zpracovávat v průběhu výkladové části. Na termíny aplikační výuky budou studující rozděleni do skupin (určuje vyučující). V určeném termínu aplikační výuky je PŘÍTOMNOST pro studující POVINNÁ (omluva nepřítomnosti je možná pouze na základě lékařsky či úředně potvrzeného vážného důvodu). Detaily budou vysvětleny v první výuce. Rozdělení studujících na termíny aplikační výuky bude provedeno v průběhu první poloviny semestru.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Armstrong, Michael. (2006). A Handbook of Human Resource Management Practice. Kogan Page, London.
-
Bělohlávek F. (2000). Jak řídit a vést lidi. Computer Press, Praha.
-
Foot, M., Hoot, C. (2002). Personalistika. Computer Press, Praha.
-
Koubek J. (1996). Personální práce v malých podnicích. Grada Publishing, Praha.
-
Kubátová, J. (2013). Management lidských zdrojů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Wilkinson, A., Redman, T., Dundon, T. (2017). Contemporary Human Resource Management. Text and Cases.. Harlow.
|