|
Vyučující
|
-
Kubátová Jaroslava, doc. Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Odměňování pracovníků. Peněžní a nepeněžní odměny. Význam vzdělávání a rozvoje pracovníků z hlediska ŘLZ. Rozmisťování pracovníků. Zásady rozmisťování, zákoník práce a zákon o kolektivním vyjednávání. Péče o zaměstnance a pracovní vztahy. Péče povinná, smluvní, nepovinná. Význam péče pro znalostní pracovníky, specifické požadavky mladých znalostních pracovníků, nové způsoby práce s využitím ICT, systémy péče a zaměstnaneckých výhod. Perspektivy ŘLZ. Nejnovější studie z oblasti ŘLZ, trendy v požadavcích mladých znalostních pracovníků, nové přístupy k lidskému kapitálu. Základní rozdíly mezi západním a východním řízením lidského kapitálu. Prezentace a rozbory dvousemestrálních projektů Systém řízení lidských zdrojů v male firmě.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 23 hodin za semestr
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je rozvoj dovedností nezbytných pro navázání a udržení úspěšných zaměstnavatelsko-zaměstnaneckých vztahů v současném ekonomickém, společenském a technologickém prostředí. Kurz navazuje na Řízení lidských zdrojů 1 a seznamuje posluchače s dalšími specifickými oblastmi ŘLZ. Student musí dokonale porozumět celému systému řízení lidských zdrojů ve smyslu provázanosti jeho jednotlivých oblastí a vazeb na další podnikové činnosti.
Odborné znalosti: Uplatňuje principy celého systému řízení lidských zdrojů v malé firmě a jejich základní zákonné úpravy. Odborné dovednosti: Zavádí a řídí systém řízení lidských zdrojů v malé firmě Pracuje v dílčí oblasti ŘLZ ve střední a velké firmě Zohledňuje specifické charakteristiky znalostních pracovníků Obecné způsobilosti: V práci zohledňuje souvislosti společenského, ekonomického a technologického vývoje a potřeb globálního trhu práce. Efektivně spolupracuje a komunikuje v týmech znalostních pracovníků.
|
|
Předpoklady
|
Znalost z Řízení lidských zdrojů 1
KAE/LZF1
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Systematické pozorování studenta, Seminární práce
Studující absolvují předmět s využitím LMS Moodle (aktuální materiály budou v Moodle připraveny se začátkem semestru). Plnění úkolů dle zadání v Moodle. Splnění úkolů je prerekvizita pro konání zkoušky. Výuka má výkladovou (teoretickou) a aplikační (praktickou) část. Aplikační část navazuje na výkladovou část a je věnována rozboru úkolů, které budou studující zpracovávat v průběhu výkladové části. Na termíny aplikační výuky budou studující rozděleni do skupin (určuje vyučující). V určeném termínu aplikační výuky je PŘÍTOMNOST pro studující POVINNÁ (omluva nepřítomnosti je možná pouze na základě lékařsky či úředně potvrzeného vážného důvodu) jako prerekvizita pro konání zkoušky. Rozdělení studujících na termíny aplikační výuky bude provedeno v průběhu první poloviny semestru.
|
|
Doporučená literatura
|
-
HR Forum http://www.hrforum.cz.
-
Re:Work https://rework.withgoogle.com/.
-
Zákoník práce v platném znění.
-
Armstrong, M. (2006). A Handbook of Human Resource Management Practice. Kogan Page, London.
-
Bělohlávek F. (2000). Jak řídit a vést lidi. Computer Press, Praha.
-
Covey, Stephen, R. (1994). Sedm návyků vůdčích osobností pro úspěšný a harmonický život. Pragma, Praha.
-
Foot Margaret, Hoot Caroline. (2002). Personalistika. Computer Press, Praha.
-
Koubek, J. (1996). Personální práce v malých podnicích. Grada Publishing, Praha.
-
Kubátová, J. (2013). Management lidských zdrojů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Noe, R. A., Hollenbeck, J.R., Gerhart, B., Wright, P.M. Human resource management: Gaining a competitive advantage. 12ed. McGraw-Hill Education..
-
Upadhyay, A.K., Khandelwal, K., Iyengar, J. AI revolution in HRM: The new scorecard. Sage Publications..
-
Wilkinson, A., Redman, T., Dundon, T. (2017). Contemporary Human Resource Management. Text and Cases.. Harlow.
|