Předmět: Grammar in Use

« Zpět
Název předmětu Grammar in Use
Kód předmětu KAA/APGR
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Vejvoda Honza, Mgr.
  • Tylšarová Helena, Mgr.
  • Ramešová Andrea, Mgr.
  • Čakányová Michaela, Mgr. Ph.D.
  • Dančová Markéta, Mgr.
  • Rusnok Kristina, Mgr.
Obsah předmětu
Kurz se zabývá vybranými problémy anglické gramatiky s cílem procvičit jejich správné užívání. Studenti využívají v hodině korpusy anglického jazyka a jiné databáze. Témata: 1: Introduction: How to use corpora and other databases 2: Past tenses I Presentation: Articles with proper nouns 3: Past tenses II Presentation: Punctuation: how to read punctuation marks, commas in sentence complexes (compound and complex sentences, adverbial clauses, relative clauses), commas and connectors 4: Non-past tenses Presentation: Dependent clauses: conditional clauses, mixed conditionals; other types of DC (time, concession, etc.) 5: Revision: English system of tenses Presentation: The category of countability: nouns which are always uncountable (news, information, etc.), nouns both countable and uncountable (chocolate, tea, glass, etc.); partitive constructions (a piece of news) 6: Modal verbs I Presentation: Number and agreement: singularia and pluralia tantum (mumps, cattle, police, etc.), notional concord (singular subjects with plural verbs and vice versa: audience, public, team, etc.) 7: Modal verbs II Presentation: Pronouns, determiners and quantifiers: they vs. he or she (Everybody should mind their own business), reflexivity and reciprocity in Cze and En (smát se, umýt se, etc.; each other and one another); some and any, each and every, all and whole, both, half, few, little, many etc. 8: Reported speech I Presentation: Numerals: how to read and write dates (in BrE and AmE); mathematical operations; how to give weight/price/temperature etc.; "nula" in English, numerals in premodifiers (a two-year-old child x ten minutes´walk) 9: Reported speech II Presentation: Word order in English I: Indirect questions; two objects (sequence of objects: give sb sth vs. give sth to sb; obligatory prepositional object: explain sth to sb etc., prepositions to and for, etc.) 10: Infinitives and -ing forms Presentation: Word order in English II: Position of adverbials, sequence of adjectives etc.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Domácí příprava na výuku - 25 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 24 hodin za semestr
Výstupy z učení
Upozorňujeme studenty, kteří si tento kurz zapisují, že pokud nebude kapacita dostatečná, přednost při přijetí bude dána těm, pro které je kurz specifikován jako povinný, tj. A kredit a to bez ohledu na předzápis ve STAGu. Kurz se zabývá vybranými problémy anglické gramatiky s cílem procvičit jejich správné užívání. Studenti využívají v hodině korpusy anglického jazyka a jiné databáze.
Studenti si na základě procvičení a zpracování prezentací upevní znalost anglické gramatiky.
Předpoklady
Kurz pro první ročník oboru Anglická filologie

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

docházka, aktivní účast, domácí příprava, ústní prezentace, písemný test
Doporučená literatura
  • Aarts, Bas. (2011). Oxford Modern English Grammar. Oxford: OUP.
  • Biber, Douglas, et al. (1999). London Grammar of Spoken and Written English. London: Longman.
  • Carter, Ronald, and Michael McCarthy. (2006). Cambridge Grammar of English. Cambridge: CUP.
  • Hewings, Martin. (2015). Advanced Grammar in Use. Cambridge: CUP.
  • Huddleston, Rodney, and Geoffrey K. Pullum. (2002). The Cambridge Grammar of the English Language. Cambridge: CUP.
  • Leech, Geoffrey N. (2004). Meaning and the English Verb. London: Pearson Education.
  • Murphy, Raymond. (2012). English Grammar in Use. Cambridge: CUP.
  • Swan, Michael. (2005). Practical English Usage. Oxford: OUP.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Anglická filologie minor (2019) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Anglická filologie (2015) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Anglická filologie (2015) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Anglická filologie maior (2019) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Anglická filologie (2019) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): English Philology (2020) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -