|
Vyučující
|
-
Šejna Erik, Mgr.
-
Vaculčíková Sedláčková Zuzana, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Hlavní témata: - Úvod do pojmu psychohygiena - Přehled relaxačních technik - Jacobsonova progresivní relaxace - Schultzův autogenní trénink - Další relaxační techniky Nácvik relaxačních technik a dalších technik psychohygieny ve skupině.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Předmět představuje základní témata z oblasti psychohygieny.Dále učí základním relaxačním technikám a jejich praktické aplikaci.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Aktivní účast ve výuce. Student představí 20minutovou praktickou ukázku relaxační techniky nebo teoreticky představí vybrané relaxační techniky v kontextu jejich aplikace v praxi.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Bedrnová, E. (2009). Management osobního rozvoje: duševní hygiena, sebeřízení a efektivní životní styl. Praha: Management Press.
-
Honzák, R. Jak žít a vyhnout se syndromu vyhoření.
-
Honzák, R. (2015). Svépomocná příručka sestry (psychothriller).. Praha: Galén.
-
Klevetová, D. (2017). Nalézání osobní rovnováhy v pomáhajících profesích. Praha: AROK.
-
Müller, E. Příběhy z měsíční houpačky: autogenní trénink pro děti od 4 let.
-
Pelcák, S. Stres a syndrom vyhoření.
-
PEŠEK, R., PRAŠKO, J. (2016). Syndrom vyhoření: jak se prací a pomáháním druhým nezničit: pohledem kognitivně behaviorální terapie. Praha: Pasparta.
-
Vobořilová, J. Duševní hygiena a stres.
|