Course: Specific Communication in Paediatric Nursing

« Back
Course title Specific Communication in Paediatric Nursing
Course code HUM/DSA24
Organizational form of instruction Lecture + Lesson + Seminary
Level of course Bachelor
Year of study 2
Semester Winter
Number of ECTS credits 1
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory-optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Vévodová Šárka, Mgr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • Brož, F., Špatenková, N. Krizová intervence v kazuistikách.
  • Burda, P. (2014). Krizová komunikace s agresivním a hostilním pacientem. Brno: NCONZO.
  • Delfos, M. (2018). Pověz mi.. : jak vést profesionální rozhovor s dětmi mezi 4 a 12 lety. Praha: Portál.
  • Dlouhý, M. (2014). Krizová komunikace v zátěžových situacích. Praha: Univerzita Karlova v Praze.
  • Feiová, Z. (2017). 35 způsobů, jak pomoci truchlícímu dítěti. Praha: Cesta domů.
  • Finková, D., & Ludíková, L. (2013). Specifika komunikace s osobami se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Kejklíčková, I. (2016). Vady řeči u dětí: návody pro praxi. Praha: Grada.
  • Pančochová, S. (2016). Karty pro komunikaci s neslyšícími u mimořádných událostí: metodická pomůcka. Zlín: Ministerstvo vnitra.
  • Půbalová, K. (2017). Interkulturní komunikace. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Health Sciences Study plan (Version): Paediatric Nursing (2019) Category: Health service 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Winter