Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Rehabilitace - definice, koncept, moderní multidisciplinární přístup 2. Rehabilitační ošetřovatelství - polohování, pasivní i aktivní cvičení, dechovou gymnastiku, včasnou mobilizaci, nácvik soběstačnosti 3. Prevence imobilizačního syndromu, včetně bazální stimulace 4. Rehabilitace ve vybraných oborech (neurologie, traumatologie, chirurgie, interna, geriatrie,..) 5. Moderní metody, roborehabilitace 6. Protetika a kompenzační pomůcky
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Je součástí komplexu ošetřovatelství a rozšiřuje teoretické poznatky a praktické dovednosti z fyzioterapie, která je nezbytnou součástí podpory zdraví a prevence vzniku komplikací při různých onemocnění či postižení. Důraz je kladen na spolupráci s fyzioterapeutem - identifikaci potřeby spolupráce, zajištění jednotlivých výkonů stanovených fyzioterapeutem v rámci ošetřovatelské péče a hodnocení jejich efektu. Součástí je problematika prevence imobilizačního syndromu včetně bazální stimulace. V rámci předmětu se studenti naučí provádět základní úkony rehabilitačního ošetřování - polohování, pasivní i aktivní cvičení, dechovou gymnastiku, včasnou mobilizaci, nácvik soběstačnosti apod. Uvádí rovněž do základů problematiky balneologie.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Absolvování seminářů a praktických cvičení, aktivní účast na seminářích. Písemné ověřování znalostí.
|
Doporučená literatura
|
-
Hromádková, J. a kol. (2002). Fyziologie, fyzioterapie, rehabilitace. H+H nakladatelství.
-
Kolář, P. a kol. (2009). Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén.
-
Kolářová, B. Přístrojové vyšetřovací metody k hodnocení pohybu v klinické praxi. Olomouc.
|