|
Vyučující
|
-
Burešová Jana, prof. PhDr. CSc.
-
Elbel Martin, doc. Mgr. M.A., Ph.D.
-
Antonín Malaníková Michaela, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Kalous Antonín, doc. Mgr. M.A., Ph.D.
-
Miller Jaroslav, prof. Mgr. M.A., Ph.D.
-
Nováček Karel, doc. Mgr. Ph.D.
-
Oppeltová Jana, Mgr. Ph.D.
-
Papajík David, prof. PhDr. Ph.D.
-
Perutka Lukáš, Mgr. Ph.D.
-
Prchal Pavlíčková Radmila, doc. Mgr. Ph.D.
-
Somer Tomáš, PhDr. Ph.D.
-
Stejskal Jan, doc. Mgr. M.A., Ph.D.
-
Švaříčková Slabáková Radmila, prof. Mgr. Ph.D.
-
Viktořík Michael, doc. PhDr. Ph.D.
-
Molnár Ondřej, Mgr. Ph.D.
-
Hellová Dana, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Prvnímu setkání bude předcházet internetová komunikace seznamující účastníky s obsahem a požadavky kurzu, studenti budou vyzváni k vytvoření seznamu literárních děl, která pro ně mají osobní význam a navedeni podněty k zamyšlení se budou připravovat na první diskuzi 1.setkání (6.10., pondělí, 15:00-17:00): Provedení naratologické analýzy, vytváření základní příběhové linie, modelování postav, společná scénáristická práce, rozdělení scén a literárních útvarů mezi účastníky; následuje individuální práce na hrubých črtech 2. setkání (13.10., pondělí, 15:00-17:00): Přehodnocení prvotních usnesení, diskuze; individuální tvorba 3.setkání (20. 10., pondělí, 15:00-17:00): Diskuze nad výtvory účastníků; úprava prvních verzí studentských textů, společné korektury 4.setkání (22.10., středa, 15:00-16:00): Veřejná prezentace společného výtvoru
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
|
Výstupy z učení
|
Vytvořit kolektivní dílo s jednotnou příběhovou linií, které bude odvyprávěno různými prozaickými a poetickými literárními útvary. Kurz se koná v termínech: 1. setkání: 6.10. (pondělí) 15:00-17:00 2. setkání: 13.10. (pondělí) 15:00-17:00 3. setkání: 20. 10. (pondělí) -15:00-17:00 4. setkání: 22.10. (středa) - 15:00-16:00 Budova FF UP na Tř. Svobody 26.
Prohloubení tvůrčích aktivit, schopnost analýzy, konstruktivního myšlení, diskuze, argumentace.
|
|
Předpoklady
|
Pokročilá jazyková kompetence, schopnost analýzy, diskuze a tvorby ve formálně i obsahově vytyčeném kontextu.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Studenti nejprve z naratologického hlediska provedou analýzu vybraných literárních děl na různých úrovních. Po společném vytvoření synopse příběhu a hrubém vymodelování postav budou obeznámeni s poznatky z oboru scénáristiky. Každý ze studentů si vybere několik literárních útvarů a s jejich pomocí odvypráví určitou část příběhu.
|
|
Doporučená literatura
|
|