| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Štěpánek Pavel, prof. PhDr. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | 1. Muslimské (nasrovské umění) 2. Pozdní gotika (isabelský sloh) a renesance (plateresco a Escorial) 3. Zlaté století: barokní architektura, specifika španělského sochařství 4. Mistři malířství 17. století: Ribera, Zurbarán, Velázquez, Murillo 5. Neoklasicismus a Goya 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Přednášení | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Kurs seznamuje se základními etapami španělského umění od konce 15. stol. po začátek 19. stol. počínaje muslimským (granadským) uměním. Doplňuje historické znalosti o vizuální poznání španělské výtvarné kultury (architektura, sochařství a malířství). Soustřeďuje se na prezentaci hlavních španělských slohů a památek, které mají obecně kulturní význam, a všímá si hlavních umělců, zejména zlatého století (Churriguera, Ribera, Zurbarán, Velázquez, Murillo, Goya ad.) a uměleckých center (Granada, Sevilla, Madrid, Toledo, Valencie, atd.). Absolvent se seznámí s uměním země, která od 15. do poč. 19. stol. sehrála prvořadou roli v dějinách umění včetně dotyků s muslimským světem a Amerikou.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Určeno studentům bakalářského studia oboru Dějin výtvarných umění. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Analýza výkonů studenta 
 Účast na semináři
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    Pijoan, J. Dějiny umění, 4, Praha 1988.. 
                
                    Pijoan, J. Dějiny umění, 6, Praha 1999.. 
                
                    Pijoan, J. Dějiny umění, 7, Praha 1999.. 
                
                    Pijoan, J. Dějiny umění, 8, Praha 2000.. 
                
                    Štěpánek, P. Španělské umění od Altamiry po Picassa. 2. vyd. Olomouc 2002.. 
                 
 
 |