Cíle předmětu: Student si osvojí dovednosti spojené s přípravou výstav a provozem galerie a učí se kriticky zhodnotit navštívené výstavy. Součástí výuky je téma psaní textu určeného pro výstavu / expozici / katalog (medailon autora, text do výstavy, recenze výstavy, komentář aj. žánry publicistického stylu). Výuka klade důraz na specifika výstavních prostor českých a moravských muzeí a galerií. Studenti jsou seznámeni s rozdílnými typy expozic výtvarného umění, s prostředky muzejního / galerijního marketingu a se způsoby aktivizace diváků. 1. Národní galerie I. - příprava výstavy 2. Národní galerie II. - prezentace výstavy a doprovodné akce 3. Moravská galerie v Brně - příprava výstavy 4. Moravská galerie v Brně - příprava výstavy 5. Moravská galerie v Brně - prezentace výstavy a doprovodné akce 6. Muzeum umění v Olomouci - příprava výstavy 7. Muzeum umění v Olomouci - prezentace výstavy a doprovodné akce 8. Západočeská galerie v Plzni - specifika galerijního provozu 9. Galerie výtvarného umění v Ostravě - specifika galerijního provozu 10. Galerie výtvarného umění ve Zlíně - specifika galerijního provozu 11. Galerie Klatovy - Klenová - specifika galerijního provozu 12. Alšova jihočeská galerie Hluboká nad Vltavou - specifika galerijního provozu 13. Galerie Benedikta Rejta v Lounech - specifika galerijního provozu
|