| Lecturer(s) | 
    | 
            
                
                    Waisser Pavel, Mgr. Ph.D.
                 | 
    | Course content | 
    | 1. localcontext 2. social background 3. historical background 4. architecturalcontext 5. iconographicalconcept 6. allegory and themigrationofsymbols 7. relationshipbetweenartist and owner 
 
 | 
    | Learning activities and teaching methods | 
    | Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Projection (static, dynamic) 
                    
                
                    
                    Homework for Teaching
                        - 10 hours per semester
                    Semestral Work
                        - 5 hours per semester
                     | 
    
    
        
        
            | Learning outcomes | 
        
            | Theseminarisfocused on concreteselectedhistorical monument and it´ssgraffitodecoration. Everystudentsmakes a reporton specific part oftheartifitialphenomen.  Theseminarisfocused on concreteselectedhistorical monument and it´ssgraffitodecoration. Discussions in theseminarwillbedirected to synthetizingknowledgesachievedin report fromprevioussemester. Practicalconsolidationofknowledgesattached in parallellectures  Practicalconsolidationofknowledgesattached in parallellectures
 
 | 
        
            | Prerequisites | 
        
            | concurrent enrollment lectures DVU/DSW1, History graffiti 1, 1h front., ZS   completion DVU / DSW 1 (lecture, seminar), concurrent enrollment DVU/DSW2 lectures, History of graffiti 2 1h front., LS 
 
 | 
        
            | Assessment methods and criteria | 
        
            | Dialog 
 regularparticipation, presenting a paper  regularparticipation, excursion
 
 | 
    
    | Recommended literature | 
    | 
            
                
                
                    André Chastel. (2003). Vyplenění Říma: Od manýrismu k protireformaci (překlad Ivo Lukáš). Brno. 
                
                    Ferdinand Seibt(ed.). (1985). Renaissance in Böhmen. München . 
                
                    GüntherThiem - ChristelThiem. (1964). ToskanischeFassadendekoration in Sgrafito und Fresko. Münchnen . 
                
                    JacobBurckhardt. (1912). Kultura renaissanční doby v Itálii I, II . Praha . 
                
                    Jarmila Krčálová. (1989). Renesanční nástěnná malba v Čechách a na Moravě, in: Jiří Dvorský (ed.), Dějiny českého výtvarného umění II/1. Praha 1989. 
                
                    MargareteBaur-Heinhold. (1975). BemalteFassaden: Geschichte, Vorbild, Technik, Erneuerung. München. 
                
                    MargareteBaur-Heinhold. (1952). SüddeutscheFassadenmalereivomMittelalter bis zumGegenwart. München. 
                
                    Marina Dmitrieva-Einhorn. (2001). Rhetorik der Fassaden: Fassadendekorationen in Böhmen. Stuttgart . 
                
                    SigridUhle-Wettler. (1994). KunsttheorieundFassadenmalerei (1450-1750). Weimar . 
                
                    Vlasta Dvořáková - Helena Machálková. (1954). Malovaná průčelí české pozdní gotiky a renesance. Zprávy památkové péče XIV. 
                
                    Vratislav Nejedlý ? Petr Pavelec. (2003). K historii a metodologickým otázkám restaurování sgrafit. Zprávy památkové péče 63. 
                 
 
 |