|
Vyučující
|
-
Komínková Eva, Mgr.
-
Komínková Eva, Mgr.
-
Glogarová Veronika, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Zaměření převážně na komunikaci v anglickém jazyce v lékařském prostředí. Procvičování komunikačních dovedností formou dialogů, skupinové diskuze či scének/modelových situací. Důraz bude kladen nejen na komunikaci mezi lékařem a pacientem, ale i na komunikaci s příbuznými pacienta a s kolegy. Témata: úvod, odběr anamnézy a vyšetření pacienta, srozumitelné vysvětlování diagnóz a léčby, předávání rad v oblasti prevence, jak být empatičtí k pacientovi, sdělování nepříznivých zpráv, komunikace s pacienty se specifickými potřebami a s příbuznými pacienta, propuštění pacienta domů, efektivní komunikace na pracovišti, řešení krizových situací, prezentace výsledků výzkumu relevantního pro praxi, procvičování modelových situací.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
|
Výstupy z učení
|
Zlepšení komunikačních dovedností v anglickém jazyce v lékařské praxi. Získání sebevědomí při komunikaci s pacientem, či kolegy v anglickém jazyce. Nabytí schopnosti mluvit o složitých a citlivých tématech i v cizím jazyce. Uplatnění a praktické rozvíjení odborné angličtiny.
Studenti budou připraveni komunikovat v anglickém jazyce v lékařském prostředí.
|
|
Předpoklady
|
Znalost angličtiny v rozsahu středoškolského učiva - úroveň B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Aktivní účast na seminářích. Pravidelná docházka. Úspěšné složení zápočtu.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Výukové materiály CVCJ LF UP.
|