Vyučující
|
-
Hašler Petr, doc. RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět se zaměřuje na význam sinic a řas v životě člověka. Je rozdělen na následující kapitoly: 1. Využití sinic a řas v historii - významné rody a způsoby jejich využití. 3. Využití sinic a řas v současnosti - významné rody a způsoby jejich využití. 3. Modelování stacionárních a kontinuálních kultivací. 4. Biotechnologie a metody pěstování sinic a řas. 5. Sinice, řasy a budoucnost? - energetika, biopaliva, biodomy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Využití sinic a řas člověkem, základy biotechnologie sinic a řas
Po absolvování kurzu by student měl být schopen: - Znát základní postupy biotechnologie sinic a řas; - Prakticky připravit kultury významných sinic a řas; - Orientovat se v problematice využití sinic a řas, ve významu sinic a řas v ekosystému.
|
Předpoklady
|
Základní znalost systematiky a ekologie sinic a řas (BOT/SNPR, BOT/SNP).
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Účast na výuce (80%), úspěšnost na písemném testu (75%), identifikace významných rodů a druhů.
|
Doporučená literatura
|
-
& Andersen, R. A. (2005). Algal culturing techniques. Amsterdam: Elsevier Academic Press.
-
Demirbas, A. & Demirbas, M. F. (2010). Algae Energy. Springer, London, 1-199.
-
Henrikson R., Edwards M. (2013). Algae microfarms. Richmond.
-
Richmond A., Hu Q. (2013). Handbook of Microalgal Culture. Chichester.
-
Tebbani S. et al. (2014). CO2 Biofixation by Microalgae. Hoboken.
|