Předmět: Obchodní japonština 1

« Zpět
Název předmětu Obchodní japonština 1
Kód předmětu ASJ/OJA1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Japonština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Nakaya Yuji, Mgr. Bc.
  • Nakaya Tereza, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- základní slovní zásoba a fráze - výměna vizitek - přijetí obchodní návštěvy ve firmě - telefonování (přijímání telefonního hovoru, vyřízení a zapsání vzkazu) - telefonování (volání ven z firmy, zanechání vzkazu, domluvení schůzky) - vytvoření CV v japonštině (přijímací pohovor do japonské firmy na nečisto) Výuka je vedena v zásadě v japonštině.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Předmět navazuje v rozvíjení jazykových dovedností na předměty Japonština 1-4, zároveň se však zaměřuje na specifika obchodní japonštiny. Rozvíjí komunikační dovednosti nezbytné pro komunikaci v prostředí japonské firmy (zejména vyjadřování v uctivé, skromné a zdvořilé japonštině adekvátně protějškovi a situaci). Přibližuje studentům terminologii japonské firemní politiky. V průběhu hodin se studenti také teoreticky seznamují s fungováním japonských firem, vnitrofiremními vztahy a s etikou japonského podnikání. Seminář je pojat jako jazykový a sociolingvistický zároveň. V kurzu se studenti seznamují především se základními situacemi v obchodním / firemním prostředí. Složitější obchodní situace, firemní dokumenty a firemní korespondence jsou tématem navazujícího předmětu (ASJ/OJA2).
Studenti si rozšíří své znalosti následovně: - zdokonalí si své jazykové dovednosti zejména v oblasti obchodní japonštiny se zaměřením na praktické použití zdvořilé japonštiny (uctivá řeč, skromná řeč) v různých vztazích a situacích - seznámí se se zásadami japonské obchodní etikety - seznámí se s prostředím japonských firem
Předpoklady
Absolvování Japonštiny 1-4. Tento kurz je otevřen pokročilým studentům japonštiny - studentům oboru Japonská filologie z bakalářského i navazujícího magisterského studia.
ASJ/JC4
----- nebo -----
ASJ/1JC4

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Didaktický test

Docházka (70%), pravidelná příprava na výuku, plnění všech zadaných úkolů, úspěšné absolvování závěrečného testu
Doporučená literatura
  • Horiuči, M., Ašidaka, Č. (2005). Nihon de bidžinesu. Nihongo hjógen to bidžinesu maná.. Tokio.
  • Joneda, R., Fudžii, K., Šigeno, M., Ikeda, H. (2002). Šódan no tame no nihongo (We Mean Business: Japanese for Business People). Tokio.
  • Okumura, M., Jasukouči, T. (2007). Nihongo bidžinesu bunšo manjuaru. Tokio.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Japonská filologie (2016) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní