Vyučující
|
-
Nakaya Tereza, Mgr. Ph.D.
-
Nakaya Yuji, Mgr. Bc.
|
Obsah předmětu
|
Oblasti témat: Japonci a manga, Stravovací návyky Japonců, Kulturní centra, Pověry a věštění, Pohled Japonek na manželství, Japonské školství a děti, Snižování množství odpadů, Lafcadio Hearn, Nonverbální komunikace, Specifika japonštiny, Vánoce v Japonsku
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Kurz je zaměřen na zdokonalení orientace v japonsky psaném textu, rozšiřování slovní zásoby a znalosti znaků (strategie čtení znaků), opakování probraných gramatických jevů a nácvik překladu do češtiny a jazykový rozbor textů. Témata původních japonských textů, které jsou na výuce interpretovány, jsou zaměřena na rozšiřování znalostí o japonské společnosti a kultuře.
Studenti v testu prokážou znalost slovní zásoby a znaků (čtení, význam) z probraných témat. Nácvikem čtecích technik (scanning, skimming aj.) se zdokonalili v orientaci v textu. Jsou schopni lépe dedukovat význam neznámých pojmů z kontextu apod. Četbou textů na daná témata (např. vzdělávací systém, zaměstnání, bydlení, systém dopravy, problematika odpadů, náboženství, volný čas apod.) si studenti navíc prohloubili znalosti o japonské společnosti a kultuře.
|
Předpoklady
|
úspěšné splnění souborné postupové zkoušky (ASJ/SPZ)
ASJ/SJZK1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test
pravidelná domácí příprava zadaného textu, vedení 1 hodiny (vč. analýzy textu a přípravy doplňkových aktivit), pravidelné znakové testy, 70% docházka
|
Doporučená literatura
|
-
ITO, H. - MIMAKI, Y. - YAMASHITA, Y. - YAMADA, J. (1992). The Challenge Reading II. Tokyo: Kuroshio Shuppan.
-
ITO, H. - MIMAKI, Y. - YAMASHITA, Y. - YAMADA, J. (1992). The Challenge Reading. Tokyo: Kuroshio Shuppan.
-
The Japan Foundation Japanese-language Institute, Urawa:. Minna no Kyozai - Teaching Resources for Japanese-language teachers (http://momiji.jpf.go.jp/kyozai/index.php).
|