Předmět: Četba textů 1

« Zpět
Název předmětu Četba textů 1
Kód předmětu ASJ/JT1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Nakaya Tereza, Mgr. Ph.D.
  • Nakaya Yuji, Mgr. Bc.
Obsah předmětu
Oblasti témat: Japonci a manga, Stravovací návyky Japonců, Kulturní centra, Pověry a věštění, Pohled Japonek na manželství, Japonské školství a děti, Snižování množství odpadů, Lafcadio Hearn, Nonverbální komunikace, Specifika japonštiny, Vánoce v Japonsku

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Kurz je zaměřen na zdokonalení orientace v japonsky psaném textu, rozšiřování slovní zásoby a znalosti znaků (strategie čtení znaků), opakování probraných gramatických jevů a nácvik překladu do češtiny a jazykový rozbor textů. Témata původních japonských textů, které jsou na výuce interpretovány, jsou zaměřena na rozšiřování znalostí o japonské společnosti a kultuře.
Studenti v testu prokážou znalost slovní zásoby a znaků (čtení, význam) z probraných témat. Nácvikem čtecích technik (scanning, skimming aj.) se zdokonalili v orientaci v textu. Jsou schopni lépe dedukovat význam neznámých pojmů z kontextu apod. Četbou textů na daná témata (např. vzdělávací systém, zaměstnání, bydlení, systém dopravy, problematika odpadů, náboženství, volný čas apod.) si studenti navíc prohloubili znalosti o japonské společnosti a kultuře.
Předpoklady
úspěšné splnění souborné postupové zkoušky (ASJ/SPZ)
ASJ/SJZK1

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Didaktický test

pravidelná domácí příprava zadaného textu, vedení 1 hodiny (vč. analýzy textu a přípravy doplňkových aktivit), pravidelné znakové testy, 70% docházka
Doporučená literatura
  • ITO, H. - MIMAKI, Y. - YAMASHITA, Y. - YAMADA, J. (1992). The Challenge Reading II. Tokyo: Kuroshio Shuppan.
  • ITO, H. - MIMAKI, Y. - YAMASHITA, Y. - YAMADA, J. (1992). The Challenge Reading. Tokyo: Kuroshio Shuppan.
  • The Japan Foundation Japanese-language Institute, Urawa:. Minna no Kyozai - Teaching Resources for Japanese-language teachers (http://momiji.jpf.go.jp/kyozai/index.php).


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Japonská filologie (2016) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní