Vyučující
|
-
Kotíková Halina, Ing. Ph.D.
-
Pokorný Ondřej, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s hlavními aktuálními trendy v mezinárodním cestovním ruchu. Zaměřuje se také na problémy rozvoje mezinárodního cestovního ruchu z pohledu udržitelnosti a etických principů. Dále poukazuje (s ohledem na studijní obor) na podnikatelské příležitosti zejména v regionu Jihovýchodní Asie. V rámci předmětu studenti získají i přehled o průvodcovské činnosti v mezinárodním cestovním ruchu. Obsah: 1. Mezinárodní cestovní ruch 2. Subjekty na mezinárodním trhu cestovního ruchu - komerční, neziskové organizace a význam veřejného sektoru 3. Podnikatelské příležitosti na mezinárodním trhu cestovního ruchu (se zaměřením na region Jihovýchodní Asie) 4. Aktuální trendy v mezinárodním cestovním ruchu 5. Nové produkty mezinárodního cestovního ruchu jako odraz nových potřeb 6. Nové produkty cestovního ruchu pro nové segmenty účastníků mezinárodního cestovního ruchu 7. Etika v mezinárodním cestovním ruchu 8. Udržitelný cestovní ruch, odpovědný a komunitní cestovní ruch 9. Průvodcovská činnost v mezinárodním cestovním ruchu - legislativní rámec a obsah 10. Průvodcovská činnost v mezinárodním cestovním ruchu - povinnosti průvodce, mimořádné události a jejich řešení, etika práce průvodce 11. Perspektivy rozvoje mezinárodního cestovního ruchu: problémy, příležitosti a výzvy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je, aby studenti byli schopni: správně používat terminologii v cestovním ruchu; kriticky zhodnotit dopady rozvoje cestovního ruchu; znát podstatu služeb v cestovním ruchu, vhodně aplikovat v praxi marketingové nástroje v cestovním ruchu, znát a orientovat se v nových trendech v marketingu cestovního ruchu.
Po absolvování předmětu studenti budou schopni: charakterizovat a kriticky vyhodnotit nové trendy v mezinárodním cestovním ruchu včetně jejich dopadů (se zaměřením zejména na region Jihovýchodní Asie), prezentovat aplikací nových trendů v cestovním ruchu na konkrétních příkladech a případových studiích, znát principy udržitelného turismu a významu dodržování etického kodexu v cestovním ruchu, znát základní principy práce a povinnosti průvodce v mezinárodním cestovním ruchu a řešit mimořádné události během zájezdu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
70% přítomnost ve výuce, příprava prezentace na dané téma, úspěšné absolvování písemné zkoušky (otevřené otázky).
|
Doporučená literatura
|
-
Benson, A. M., Wearing, S. (2012). Volunteer Tourism: Commodified Trend or New Phenomenon?. London.
-
Kotíková, Halina. (2013). Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. praha.
-
Palatková, M. (2014). Mezinárodní turismus. Praha.
-
Seifertová, V. (2013). Průvodcovské činnosti. Praha.
-
Singh, T. V. (2004). New Horizons in Tourism. Strange Experiences and Stranger Practices.. London.
-
Weaver, D. (2006). Sustainable tourism: theory and practice.. London.
-
ZELENKA, Josef a PÁSKOVÁ, Martina. Výkladový slovník cestovního ruchu. Kompletně přeprac. a dopl. 2. vyd. Praha: Linde Praha, 2012. 768 s. ISBN 978-80-7201-880-2..
|