Vyučující
|
-
Hladíková Kamila, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Analýza čínských literárních děl podle časové posloupnosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 33 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 11 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem přednášky je seznámit posluchače s významnými díly / autory staré čínské literatury v českých překladech, vysvětlit zásady vývoje a upozornit na odlišnosti literárních žánrů.
|
Předpoklady
|
Kurs je otevřen všem.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Didaktický test
Posluchači jsou povinni si předem přečíst vybraná díla. Během školního roku bude každému zadána krátká práce, na jejíž zhotovení budou 2 týdny. Účast na přednáškách je nutná, tolerovány jsou 3 absence.
|
Doporučená literatura
|
-
(2011). Čínský, japonský a korejský buddhismus. Praha, Argo.
-
Birrellová, Anne. (2006). Čínské mýty. Praha.
-
Hrdličková, Věna. (1980). Dějiny čínské klasické literatury. Praha, SPN.
-
Kolmaš, Josef a Jaroslav Malina. (2005). Čína z antropologické perspektivy. Brno, CERM - MU - NAUMA.
-
Olivová, Lucie. (2006). Klenoty čínské literatury. Praha.
-
Průšek, J. a kol. (1967). Slovník spisovatelů, Asie a Afrika 1. díl, s.75-121. Praha: Odeon.
-
Slupski Z. -- O. Lomová. (2009). Úvod do dějin čínského písemnictví II. Praha Karolinum.
-
Slupski, Z. a O. Lomová. (2006). Úvod do dějin čínského písemnictví I. Praha.
|